اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

نظر شورای نگهبان برای نامزدها واجب‌الاتباع است

امام جمعه زرند گفت: نظر شورای نگهبان برای تمام نامزدهای ریاست جمهوری واجب‌الاتباع است.

نظر شورای نگهبان برای نامزدها واجب‌الاتباع است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه اظهار داشت: ان‌شاء‌الله نامزدهای ریاست جمهوری با التزام و احترام به قانون و رعایت اخلاق و مصالح نظام با هدف برگزاری انتخاباتی پرشور و در شأن شهدا، امام خمینی (ره) و مردم وارد صحنه رقابت شوند.

وی عنوان کرد: نامزدهایی که صلاحیت آنها احراز نشده است هم باید خود را تابع قانون دانسته و از شورای نگهبان نیز باید تشکر کرد که در احراز صلاحیت اول اینکه رضایت خداوند و امام زمان (عج) را در نظر داشته‌اند و دوم اینکه از جناح‌های مختلف افرادی را معرفی کرده‌اند تا همه بتوانند به سلیقه مورد نظر خود رأی دهند.

امام جمعه زرند از رجل سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر و امین و متقی بودن را از جمله صفات ریاست جمهوری در قانون اساسی ذکر کرد و افزود: نظر شورای نگهبان برای تمام نامزدها واجب‌الاتباع است.

کرمی‌پور ابراز داشت: نظارت شورای نگهبان از ضروریات است که در این رابطه مقام رهبری می‌فرمایند «اگر نظارت شورای نگهبان و اگر تایید صحت انتخابات به وسیله شورای نگهبان انجام نگیرد، اصل این انتخابات زیر سئوال می‌رود و اعتبار خود را از دست می‌دهد».

وی افزود: یکی از درس‌های بزرگ از زندگی حضرت علی (ع) بی‌اعتنایی به حکومت ظاهری است که حضرت به خلفا انتقاد می‌کردند، گر چه انتقاد حضرت از خلفا احساساتی و از روی تعصب نبود، بلکه با تحلیل و منطق بود.

خطیب جمعه زرند ابراز داشت: حضرت علی (ع) هنگامی انتقاد می‌کرد، می‌خواست به آنها ثابت کند که حق خلافت متعلق به حضرت است وگرنه ایشان هیچ اعتنایی بر خلافت ندارد.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول