اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما:

شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد/متشنج کردن اوضاع خیانت به اسلام و مردم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد و بر اساس یک سلسله قوانین عمل می‌کند و در واقع مایه اطمینان مردم است.

شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد/متشنج کردن اوضاع خیانت به اسلام و مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته کرمانشاه بیان داشت: شورای نگهبان یکی از ارکان مهم قانون اساسی است و درباره اهمیت شورای نگهبان موضوعات زیادی مطرح شده است.

خطیب جمعه کرمانشاه تصریح کرد: در دوران مشروطه هم پنج نفر مجتهد در مجلس حضور داشتند تا قوانین اسلامی باشد و امروز هم سیستمی، مانند شورای نگهبان در تمام دنیا با الفاظ دیگر وجود دارد و ملاک‌های مورد نظر برای کاندیداهای ریاست جمهوری را بررسی می‌کند.

علما با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: فرمایشات زیادی از امام راحل و مقام معظم رهبری در تایید شورای نگهبان و اهمیت آن مطرح شده است. شورای نگهبان در اعلام نظر هیچ منفعت یا ضرر شخصی ندارد و بر اساس یک سلسله قوانین عمل می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: شورای نگهبان مصالح کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی را در نظر می‌گیرد و در واقع مایه اطمینان مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه بودن یا نبودن هر شخصی، تاثیری به‌ حال شورای نگهبان ندارد، همه افراد را به تمکین از قانون دعوت کرد.

علما ادامه داد: افرادی که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته باید بدانند برای این کار تایید نشدند و برای کارهای دیگر، توانایی‌های خود را دارند و این موضوع ناراحتی ندارد.

خطیب جمعه کرمانشاه ریاست جمهوری را کاری خاص توصیف کرد که باید با شرایط جسمی و توانایی افراد همخوانی داشته باشد.

علما عنوان کرد: افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، به تکلیف خود عمل کرده‌اند و اگر ملاک‌های لازم را نداشته‌اند نباید ناراحت شوند و دیگر تکلیف از آن‌ها برداشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه افراد رد صلاحیت‌شده باید از بد اخلاقی و دامن زدن به صحبت‌های بی‌مورد پرهیز کنند، بیان داشت: اکنون باید مدیریت و عقلانیت را مورد توجه قرار داد و این افراد باید اعلام کنند که برای ادای تکلیف آمده‌اند و از متشنج کردن اوضاع که خیانت به اسلام و مردم است، پرهیز کنند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: تکلیف مردم این است که در انتخابات حضور پیدا کنند و حضورشان جدی، گرم، مأیوس‌کننده برای دشمن باشد و افراد شایسته، مؤمن، انقلابی و با همت جهادی را انتخاب کنند.

علما با تاکید بر حفظ وحدت و هم‌دلی در جامعه، خاطر نشان کرد: امروز باید پشت سر ولی فقیه بایستیم تا کمک‌های خدا شامل حال ما شود.

وی با اشاره به 15 رجب، سال‌روز وفات حضرت زینب (س)، تصریح کرد: حضرت زینب (س) مظهر اقتدار، صلابت و مقاومت است.

علما به حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند اشاره کرد و خواستار کمک به زندانیان آبرومند، مانند زندانیان دیه شد.

وی بیان داشت: اعتکاف عبادت وسیعی است که مؤمنان سه روز در خانه خدا و در فضای معنوی توحید قرار می‌گیرند.

علما با اشاره به سوم خرداد، سال‌روز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس و روز مقاومت، ایثار و پیروزی، گفت: مقاومت و امداد غیبی عوامل فتح خرمشهر بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: حضرت علی (ع) تمام افکار نخبگان عالم از تمام مذاهب را به‌وسیله اعمال خود جلب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) نظرات خدا و قرآن را بیان می‌کند و در واقع سخنگوی خدا و قرآن کریم است.

انتهای پیام/2700/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول