اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان:

نظر شورای نگهبان روی چشم همه باشد/انتخاب فرد اصلح بدون خط‌بازی

امام جمعه کرمان با تاکید بر حضور گسترده و انتخاب اصلح در انتخابات 24 خرداد ماه جاری گفت: ‌ نظر شورای نگهبان باید روی چشم همه ما باشد.

نظر شورای نگهبان روی چشم همه باشد/انتخاب فرد اصلح بدون خط‌بازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه در محل مصلای امام علی (ع) اظهار داشت: خود و همگان را به رعایت تقوای الهی و رعایت واجبات و ترک محرمات توصیه و دعوت می‌کنم.

وی با تبریک سالروز ولادت با سعادت امیرالمؤمنان علی (ع) ابراز داشت: این امام بزرگوار ولی بلافصل رسول خدا (ص) است و امیدواریم این ولادت فرخنده منشأ خیر، برکت و رحمت برای امت اسلامی باشد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه امام علی (ع) در خانه کعبه متولد شد، عنوان کرد: این امر منحصر به حضرت علی (ع) است و هیچ کس از پیغمبران و بزرگان دین در خانه کعبه متولد نشده‌اند.

جعفری افزود: مسئله اساسی این است که شناخت و معرفت ما در ارتباط با امامان معصوم (ع) به ویژه امام علی (ع) یک معرفت قابل‌قبولی باشد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) در 13 رجب متولد شد، اظهار داشت: بر اساس نسخ تاریخی و روایی حضرت علی (ع) نخستین مؤمن به پیامبر اکرم (ص) بود و ایشان بارها به این نکته اشاره کرده است که من نخستین مردی هستم که به پیامبر اعظم (ص) ایمان آوردم و مسلمان شدم.

نماینده ولی‌فقیه در کرمان با اشاره به اینکه امام علی (ع) در مکتب رسول‌الله (ص) تربیت شد و به تعالی انسانی دست یافت، ابراز داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «حکمت، علم و دانش را فرا بگیرید ولو اینکه در برابر یک فرد کافر و منافق زانو بزنید».

جعفری تصریح کرد: مقام معظم رهبری به قشرهای مختلف توصیه می‌کنند که باید از لحاظ علمی پیش رویم و در منطقه رتبه نخست از آن ایران است و طی سال‌های اخیر بر خلاف تمام مشکلات پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف علمی و انرژی هسته‌ای، پزشکی و .. داشته‌ایم، اما هنوز خیلی عقب هستیم و باید تلاش کنیم تا ان‌شاء‌الله به مقام رفیع شایسته خودمان برسیم.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمن در زمینه انرژی هسته‌ای بیان داشت: تمام دنیا می‌داند که ایران دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نیست و دشمن نیز به این امر اعتراف کرده است، اما توطئه‌های دشمنان همچنان ادامه دارد.

خطیب جمعه کرمان بر رعایت نظم و انضباط تاکید کرد و افزود: در تمام مسائل به نظم و انضباط به عنوان یکی از عوامل میل به کمالات روحانی توجه کنیم.

جعفری عنوان کرد: آمریکا که سر و صدای بسیاری دارد و از ابرقدرت دنیا است هر روز انسان‌های بسیاری در این کشور کشته می‌شود که این امر به علت حاکم نبودن اخلاق و دین روی می‌دهد و کشیش‌های آنها دست به کارهایی زدند که من از ذکر آن کارها شرم می‌کنم.

وی با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر ابراز داشت: در این روز نیروهای مسلح در خرمشهر عزیز به پیروزی رسیدند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: صدام ملعون گفته بود، اگر ایران توانست، خرمشهر را از دست ما پس بگیرد، من کلید بصره را به ایران می‌دهم.

جعفری اذعان داشت: استحکامات بعثی‌ها در خرمشهر آن قدر قوی و زیاد بود و نیروهای مجهز در آن جا وجود داشت که صدام و صدامیان تصور نمی‌کردند که رزمندگان اسلام بتوانند، خرمشهر را پس بگیرند، اما این امر عملی شد و در سایه ایمان، تقوا، استقامت و رهبری‌های داهیانه امام راحل و تقدیم 6 هزار شهید از سوی ملت ایران ما خرمشهر را آزاد کردیم.

وی عنوان کرد: در سوم خرداد کاری که به نظر صدامیان محال بود به دست رزمندگان ایرانی محقق شد و به مردم اعلام شد که خونین شهر یعنی شهر خون و قیام آزاد شد و با سلاح ایمان و عواملی چون ایثار و مقاومت این موفقیت به دست آمد.

جعفری اذعان داشت: در عملیات بیت‌المقدس که طی سه مرحله صورت گرفت و خرمشهر آزاد شد، ما 6 هزار شهید تقدیم کردیم و باید قدردان خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان باشیم، زیرا آنها نور چشمان ما هستند و اگر رشادت‌های فرزندان آنها نبود، ما در اسارت به سر می‌بردیم.

وی افزود: تجزیه ایران از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی یکی از اهداف دشمنان بشریت بود، اما خدا یاری می‌کند، کسی را که در راهش مجاهده کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در روز دوشنبه هفته گذشته در خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم، گفت: توصیه مهم ایشان این بود که باید حضور پرشور و گسترده در انتخابات 24 خرداد ماه جاری محقق شود.

وی ابراز داشت: اگر می‌خواهیم، حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری خلق شود، تمام اقشار مختلف از جمله توده مردم، خواص، نخبگان، دانشگاهیان و دانشجویان، بازاریان و روحانیان وارد صحنه انتخابات شوند.

امام جمعه کرمان افزود: در انتخابات مشخص است که باید فرد اصلح گزینش و انتخاب شود، فردی که صلاحیتش برای همه بارز باشد.

جعفری با بیان اینکه در شورای نگهبان 12 نفر شامل شش حقوقدان و شش فقیه تصمیم‌گیر هستند و این افراد مورد تایید امام خمینی (ره) بودند و رهبری نیز آنها را تایید کردند، گفت: این 12 نفر درباره کاندیداها بحث می‌کنند.

وی اذعان داشت: من می‌توانم، قسم یاد کنم که هیچ‌گونه غرض خاصی در کار شورای نگهبان نیست، هر چند که بعضی‌هایشان ممکن است اشتباهاتی داشته باشند و ما هیچ کسی را معصوم نمی‌دانیم.

جعفری بیان داشت: زمانی که 12 مجتهد و عالم مسئله‌ای را اعلام کردند، باید تمکین کنیم و طبیعی است که عده‌ای به هر دلیلی رد می‌شوند، ممکن است یک نفر مشکل اخلاقی داشته باشد و یک نفر هم ممکن است به علت کبر سن و پیری مورد تایید قرار نگیرد.

وی ابراز داشت: مردم و جوانان و نوجوانان باید با منطق آشنا شوند و استدلال‌ها و صحبت‌ها را گوش دهند و رهبری فرمودند «من بنا ندارم در انتخابات اسم هیچ کس را ببرم، تمام نامزدها پیش من آمده‌اند و گفته‌اند، می‌خواهیم، برای ریاست جمهوری نامزد شویم و من گفتم که خودتان می‌دانید و به هیچ‌کس نگفتم به میدان بیایید یا نیایید».

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان افزود: به رادیوهای بیگانه گوش ندهید، زیرا اطلاعات آنها دقیق نیست و صداقت ندارند و به حرف بعضی از قشرهای داخل کشور گوش نکنید که فکرهایی در سرشان بوده و به آن اهداف نمی‌رسند و سر و صدا راه می‌اندازند.

جعفری با تاکید بر اینکه با احراز صلاحیت نشدن بعضی از نامزدها نه آسمان به زمین آمده و نه مسئله دیگری روی داده است، اظهار داشت: یکی را به علت کهولت سن و ضعف و ناتوانی که برای شورای نگهبان ثابت شده تایید نکرده‌اند، وی شخصیت بزرگی در کشور است و دارای منصبی است که رهبری وی را به آن منصوب کرده است و ما برای ایشان حرمت قائل هستیم.

وی تصریح کرد: اگر روزی هیئتی برای بررسی صلاحیت‌ها به کرمان آمد و صلاحیت من که 45 سال سابقه امامت جماعت و جمعه دارم را تایید نکرد، نباید خودم و طرفداران من ناراحت شویم.

امام جمعه کرمان با تاکید بر حضور گسترده و انتخاب اصلح در انتخابات 24 خرداد ماه جاری ابراز داشت:‌ نظر شورای نگهبان باید روی چشم همه ما باشد.

جعفری افزود: باید به عملکرد نامزدها نگاه کنیم که کدام یک برای کار اجرایی لیاقت بیشتری دارند و بدون خط‌بازی و هوای نفس فرد اصلح را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/80019/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول