اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

شوراى نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی از خط دین و اسلام می‌شود

امام جمعه نیکشهر گفت: شوراى نگهبان مانع این است که نظام اسلامى از خط دین و اسلام و هم‏چنین از خط قانون اساسى منحرف شود.

شوراى نگهبان مانع انحراف نظام اسلامی از خط دین و اسلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیکشهر، حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی در خطبه‌های امروز نماز جمعه نیکشهر در مسجد جامع الزهرا این شهرستان با تبریک 13 رجب میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: امروز مصادف با سوم خرداد ماه سالروز فتح خرمشهر قهرمان بوده که یادآور مقاومت، ایثار و پیروزی ملت ایران است.

وی افزود: ملت مقاوم ایران ثابت کرد که تحمل گرسنگى و تشنگى و فدا کردن عزیزان را دارد، اما تحمل شکست انقلاب و بازگشت استعمار را ندارد‏.

خطیب جمعه نیکشهر با اشاره به اینکه خصلت ذاتى تشیع، مقاومت در برابر ظلم‏ است، بیان داشت: یکى از خصلت‏‌هاى ذاتى تشیع از آغاز تاکنون، مقاومت و قیام در برابر دیکتاتورى و ظلم بوده که در تمامى تاریخ شیعه به چشم مى‏‌خورد.

وی با اشاره به تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: شوراى نگهبان نباید در مقابل افرادى که مى‌‏خواهند گردن‏‌کلفتى کنند، کوتاه بیاید.

امام جمعه نیکشهر اضافه کرد: شوراى نگهبان، نبض نظام اسلامى‏ است، شوراى نگهبان، عماد ملت و دین و مایه اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است و در حقیقت، نبض نظام اسلامى به‏ شمار مى‏‌رود.

لطفیان سرگزی بیان کرد: شوراى نگهبان، نقطه تضمین و تأمین براى نظام اسلامى است، شوراى نگهبان دستگاهى است که قانون اساسى ما، آن‏ را وسیله تضمین حقانیت این نظام قرار داده است در واقع مى‏‌توان گفت که شوراى نگهبان، ارگان تقریباً مقدسى است، زیرا بر اساس تقوا بنا شده است.

خطیب جمعه نیکشهر تصریح کرد: شوراى نگهبان تشکیلاتى است که اگر خوب باشد و درست کار کند، این نظام دیگر خطر انحراف از دین نخواهد داشت، این چیز کمى نیست، این چیز قابل مقایسه‏‌اى با چیزهاى دیگر نیست.

 

وی با اشاره به لزوم تکریم و حفظ حرمت شوراى نگهبان‏ گفت: شوراى نگهبان مانع این است که نظام اسلامى از خط دین و اسلام منحرف شود.

لطفیان سرگزی عنوان کرد: قانون اساسى ستون فقرات نظام است، در حقیقت مرکز اصلى سلسله اعصاب نظام است، معیار و ضابطه است و شوراى نگهبان نمى‏‌گذارد که دستگاه‌هاى کشور از قانون اساسى منحرف شوند، نمى‏‌گذارد که قوانین مخالف قانون اساسى تصویب و اجرا شود چنین دستگاهى که این‏ همه اهمیت دارد، باید ابهت و اقتدار و تکریم و حرمتش حفظ شود.

وی با اشاره به میلاد حضرت علی (ع) اظهار داشت: حکومت علوى باید همیشه مقابل چشم‌مان باشد، مسئولان کشور براى همیشه وظیفه دارند رفتار علوى را سرلوحه همه کارها و برنامه‏‌هاى خودشان قرار دهند.

 

امام جمعه نیکشهر ادامه داد:‌ زمانى نظام اسلامى دچار اختلال واقعى خواهد شد که فراموش کند نماد و سرمشق بزرگى مثل على‏‌بن‏‌ابى‏طالب (ع) دارد حکومت علوى باید همیشه در مقابل چشم ما باشد و در آن‏ جهت حرکت کنیم و آن‏ را بخواهیم و براى آن تلاش کنیم.

لطفیان سرگزی گفت: آرزوهاى انسان‌هاى ستم‏دیده تمام قرون در حکومتى برآورده خواهد شد که با رفتار علوى اداره شود، و لاغیر.

وی با اشاره یه اینکه شعار عدالت و دیندارى را باید جدى گرفت‏، افزود: امروز اگر بخواهیم مصداقى براى حرکت امیرالمؤمنین (ع) پیدا کنیم که البته مصداق ناقصى است تشکیل جامعه اسلامى و حکومت اسلامى و جمهورى اسلامى است این یعنى در مقابله با ظلم و کج‏روى و کفر و حرکت ظالمانه مفسدانه طواغیت جهانى، سر بلندکردن و ایستادن، در این راه باید حرکت کرد.

امام جمعه نیکشهر بیان داشت: نظام جمهورى اسلامى خود وجودش و هویتش ضدیت با ظلم و زور است، ضدیت با تبعیض است، قدرت‌هایى که امروز تسلط بر عالم دارند، قدرت‌هاى ستمگر و ظالم هستند و به ‏همین دلیل هم با جمهورى اسلامى، سر ناسازگارى و سر ستیزه‏‌گرى دارند.

لطفیان سرگزی اذعان داشت: ایستادگى جمهورى اسلامى، مظهر عدالت‏خواهى امیرالمؤمنین (ع) است آنچه ما ملت ایران و مسئولان بر عهده داریم، این است که این الگو را هرچه بیشتر به نمونه اصلى خود نزدیک و شبیه کنیم در داخل کشور شعار «عدالت» را جدى باید گرفت، شعار «دیندارى» را جدى باید گرفت، راه امیرالمؤمنین (ع) را جدى باید گرفت.

انتهای پیام/75002/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول