اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

ثبت‌نام مدارس از اول خرداد ماه آغاز می‌شود / رزرو در ثبت‌نام بی‌معناست

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان اردبیل از اول خرداد ماه آغاز می‌شود و خانواده‌ها نباید نگران ثبت‌نام فرزندان خود باشند.

ثبت‌نام مدارس از اول خرداد ماه آغاز می‌شود / رزرو در ثبت‌نام بی‌معناست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمود‌زاده صبح امروز در جلسه ستاد ثبت‌نام و امتحانات آموزش و پرورش اظهار داشت: امتحانات پایان سال دانش‌آموزان از 25 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 20 خرداد ماه به پایان می‌رسد که متناسب با این زمان‌بندی از اول خرداد ثبت‌نام دانش‌آموزان نیز آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ‌البته ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خاص از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده و به نظر می‌رسد تا آخر خرداد ماه جمع‌بندی نهایی در خصوص ثبت‌نام‌ها صورت گرفته تا در تیر ماه موفق به ساماندهی کلاس‌های درس و نیروهای آموزشی برای آغاز سال تحصیلی 93- 92 باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با رد برخی از شایعات در خصوص رزرو کردن جا برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خاص و ویژه یادآور شد: هیچ رزروی در ثبت‌نام مورد تایید و قبول نیست و قطعاً‌ فضا برای ثبت‌نام همه دانش‌آموزان فراهم می‌آید و والدین نباید نگرانی از این بابت که فرزندانشان در مهلت مقرر نتوانند ثبت‌نام شوند و یا خارج از گود باشند، وجود ندارد.

محمود‌زاده با بیان اینکه پوشش تحصیلی ما در مقطع ابتدایی با 99.3 درصد پوشش بسیار مناسب و تراز ممتاز در سطح کشور است، گفت: ما با این حرکت در حقیقت جلوی بی‌سوادی را سد کردیم و اجازه ندادیم دانش‌آموزی به هر عنوان بازمانده از تحصیل باقی بماند.

این مسئول با یادآوری اینکه پوشش تحصیلی در مقطع راهنمایی بیش از 92 درصد و در متوسطه 80 درصد است، عنوان کرد: مدیران تمام مدارس موظف هستند در مهلت تعیین شده نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون پرداخت هزینه‌ای اقدام کنند و دریافت هرگونه شهریه در مدارس دولتی ممنوع بوده و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد در این زمینه نرخ ورودیه تعیین کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه همه معلمان استان اردبیل به غیر از 89 نفر آموزشیار نهضت سواد‌آموزی تعیین تکلیف شده‌اند و ما تا مهر ماه سال جاری این 89 نفر را نیز تعیین تکلیف کرده و زمینه جذب کامل و کم دغدغه آنها را در آموزش و پرورش فراهم می‌آوریم.

محمود‌زاده افزود: هنوز برای استخدام و جذب نیروی جدید مجوزی به استان صادر نشده است و ما در قالب طرح مهرآفرین نیز یک هزار و 300 نیروی حق‌التدریس، آموزشیار نهضت سواد‌آموزی و پاره وقت را به پیمانی تبدیل وضعیت کردیم و بعید به نظر می‌رسد در ساماندهی نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده با مشکل خاصی روبرو شویم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: با تاکید وزیر آموزش و پرورش قرار است جذب نیرو برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا استخدام فراگیر و ملی صورت گیرد که به نظر می‌رسد امسال در این زمینه جذب خاصی را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول