اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران:

پژوهشکده‌های تخصصی در مدارس علمیه تشکیل می‌شود

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مقدمات تشکیل پژوهشکده‌های تخصصی از طریق راه‌اندازی هسته‌های پژوهشی در مدارس علمیه به وجود آمده است.

پژوهشکده‌های تخصصی در مدارس علمیه تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمود خالقی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تعریفی از طلبه برتر اظهار کرد: طلبه‌ای برتر است که از نظر اخلاقی، آموزشی و پژوهشی الگو باشد و با نگاه به مشکلات، سؤالات و ابهامات دینی جامعه به ویژه نسل جوان خود را برای پاسخگویی به علوم و روش‌های مورد نیاز مسلح کند.

وی خاطرنشان کرد: طلبه برتر در عرصه پژوهش ضمن فراگیری شیوه‌های تحقیق و نوشتن، با نگاهی ژرف و تیزبین مسائل پیرامون خود را موشکافانه رصد و تحلیل کرده و دیدگاه پژوهشی خود را برای حل مشکلات و معضلات موجود در بهترین قالب‌ها ارائه می‌دهد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران معرفی مدیران برتر را از جمله بخش‌های مغفول مانده جشنواره برترین‌های حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و گفت: مدیران برتر افرادی هستند که با بکارگیری مهارت‌های مدیریتی از طلاب خود نیروهایی عالم، پژوهشگر و فعال در عرصه فرهنگی می‌سازند.

وی معرفی هسته‌ها، کانون‌ها و انجمن‌های پژوهشی برتر که بهترین عملکرد و بیشترین فعالیت را داشته‌اند از دیگر بخش‌های مغفول این جشنواره ذکر کرد.

خالقی خاطرنشان کرد: فعالیت دفتر نخبگان و استعدادهای برتر در این معاونت نیز در راستای شناسایی، هدایت و حمایت از طلاب برتر بوده است.

وی عنوان داشت: معرفی بهتر توانمندی‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران، رقابت جدی‌تر خواهران طلبه، تشویق طلاب خواهر به فعالیت بیشتر در عرصه‌های مختلف پژوهشی از جمله فواید مسابقات مشترک در بین حوزویان است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران از مقدمات تشکیل پژوهشکده‌های تخصصی خبر داد و افزود: تشکیل این پژوهشکده برای برترین‌های پژوهشی ضروری بوده و مقدمات تشکیل آنها از طریق تشکیل هسته‌ها در مدارس فراهم شده است.

انتهای پیام/78003/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول