اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌به مناسبت ‌سالروز فتح خرمشهر انجام شد

غبارروبی گلزار شهدای گمنام سیستان و بلوچستان

به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر قهرمان، مزار شهدای گمنام و شهدای نماز جمعه چابهار و سایر شهرهای استان سیستان و بلوچستان غبارروبی و عطرافشانی شد.

غبارروبی گلزار شهدای گمنام سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، علی داورنیا ‌امروز در مراسم غبار‌روبی مزار شهدا اظهار داشت: به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر همیشه قهرمان، مزار شهدای گمنام و شهدای نماز جمعه شهرستان چابهار واقع در مسجد امام حسین (ع) با حضور مسئولان ادارات، خانواده معظم شهدا و جانبازان غبار‌روبی و عطر‌افشانی شد.

وی افزود: این مراسم به همت بنیاد شهید شهرستان چابهار صورت گرفت.

رئیس بنیاد شهید چابهار ادامه داد: همچنین مدیران و رؤسای ادارات سازمان منطقه آزاد چابهار همراه با جمعی از مسئولان شهر چابهار با حضور در مسجد امام حسین (ع) و نثار شاخه‌های گل و عطرافشانی و ذکر فاتحه ، یاد و خاطره شهدای این شهرستان را گرامی داشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان چابهار در این مراسم گفت: امروز به برکت وجود این شهدای والا مقام، مشعل چراغ دین و انقلاب روشن است و به لطف و کرم خداوند هر روز این راه روشن‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام غلام‌محمد جهانگیری افزود: شهدا همیشه زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

در خاتمه مراسم وی با ذکر خاطراتی از شهدا، صفات پسندیده و الهی ایشان را برای حاضران تشریح کرد و خاطرنشان کرد که همواره نحوه زندگی و مرگ آنها باید الگوی همگان قرار گیرد.

مزار شهدای گمنام سراوان غبارروبی شد

به مناسبت هفته ایثار و مقاومت، مراسم تجدید میثاق با شهدای گمنام با حضور امام جمعه، فرماندار و دیگر مسئولان دستگاه‌های اجرایی و انتظامی در مزار شهدای گمنام برگزار شد.

امام جمعه شهرستان سراوان در این مراسم با گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد اظهار داشت: حماسه سالروز فتح خرمشهر باید برای جوانانی که برای شرافت و سربلندی ایران اسلامی تلاش می‌کنند، به صورت الگو درآید.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: در سال‌های اولیه انقلاب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه بودیم زیرا هم انقلاب ما نوپا بود و باید بدنه انقلاب ترمیم و قوی می‌شد و هم این که نیروهای جاسوسی و ضد انقلابی که در رأس آنها بنی‌صدر بود را داشتیم.

وی ادامه داد: دشمن با حمله به خرمشهر و اشغال آن بر این باور بود که آن را جزء خاک خود قلمداد کرده بود و بر در و دیوار خرمشهر نوشته بودند که «آمده‌ایم تا بمانیم».

امام جمعه سراوان بیان کرد: نیروهای بعثی اصلاً فکرش را نمی‌کردند که رزمندگان اسلام با اتحاد و هماهنگی که بین سپاه و ارتش و در کنار آن که بسیج به وجود آمد و نیز توجه و عنایتی که امام راحل به این انقلاب داشت بتوانند خرمشهر را از اشغال آنها درآورند.

دهقان تصریح کرد: با تبعیت محض از ولایت‌فقیه بود که شاهد پیروزی‌های بزرگ در میادین جنگ بودیم و صدای تکبیر«الله اکبر» بر بام‌های خرمشهر طنین‌انداز شد.

وی گفت: رزمندگان اسلام، پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر فراز شهر خرمشهر برافراشتند و پیروز شدند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: در باور هیچ کس نبود که با این امکانات و تجهیزات کم، رزمندگان اسلام بتوانند پیروز شوند و دوباره خرمشهر را از چنگال دشمن آزاد کنند.

دهقان خاطرنشان کرد: در پی آزاد شدن خرمشهر، امام راحل پیام «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را اعلام کرد.

انتهای پیام/75002/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول