اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه اشتغال کوهبنان صورت گرفت

پرداخت یک‌هزار و 500 وام به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

فرماندار کوهبنان گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد کوهبنان از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

پرداخت یک‌هزار و 500  وام به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی در جلسه شورای اداری بهزیستی استان اظهار داشت: گردشگران داخلی و خارجی زیادی در طول تاریخ از کوهبنان دیدن کردند، اما مارکوپولو از کوهبنان به عنوان شهری بزرگ و آباد با مردمی مسلمان یاد می‌کند که در آن فولاد و آهن یافت می‌شود و این سیاح آیینه‌های فولادی و توتیای کوهبنان را به عنوان هدیه برای ملکه چین می‌برد.

متقی ادامه داد: مددجویان زیر پوشش بهزیستی در کنار معلولیت همت بلندی دارند و این تلاش خستگی‌ناپذیر آنان سبب شده که معلولان بهزیستی کوهبنان در زمینه پرورش تولید کبک در استان کرمان و کشور حرف اول را بزنند و امروز بسیاری از مددجویان در زمینه پرورش بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ و مرغ ارگانیک گام‌های بلندی برداشته‌اند و زمینه پویایی اقتصاد شهرستان را فراهم کرده‌اند.

وی گفت: مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد در عرصه کشاورزی نیز وارد شده‌اند و امروز در زمینه کاشت زیره، زعفران و گل گاو زبان موفقیت‌هایی را کسب کرده‌اند و علاوه بر نیاز شهرستان تولیدات خود را به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر صادر می‌کنند.

فرماندار کوهبنان بیان کرد: تاکنون بیش از یک‌هزار و 500 وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی به مددجویان زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد کوهبنان از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده و در سال جاری نیز به متقاضیان وام پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: مددجویان زیر پوشش بهزیستی با راه‌اندازی کارگاه‌های خیاطی، رشته بری و تولید عرقیجات در کاهش بیکاری نقش مهمی ایفا کرده‌اند و از طرفی در زمینه تهیه لباس دانش‌آموزان و کارگران معادن گام برداشته‌اند.

متقی تاکید کرد: بهزیستی و کمیته امداد با داشتن نیروهای کارآمد و فعال باید به یک تعاونی بزرگ در کشور تبدیل شوند و با راه‌اندازی نمایشگاه‌های دائمی و فصلی نسبت به عرضه و فروش محصولات تولیدی مددجویان اقدام کنند.

حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: سوم خرداد یادآور پیروزی عظیم و فراموش نشدنی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است به گونه‌ای که پس از آزادسازی خرمشهر روال جنگ عوض شد.

وی ادامه داد: پس از این پیروزی بزرگ جهانیان فهمیدند، ایران اسلامی با قدرت الهی و فرماندهی کل قوا به حق خود می‌رسد و این جا بود که پس از این ایام سیاست‌های جهانی نسبت به دفاع مقدس تغییر کرد، لذا همه این عزت و پیروزی به واسطه حضور و جانفشانی رزمندگان، ایثارگران شهدا و آزادگان و رهبری‌های پیامبرگونه حضرت امام ( ره) حاصل شد.

صالح‌نیا بیان کرد: امروز خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و در حقیقت خدمت به مردم این سرزمین که به فرموده حضرت امام (ره) ولی نعمت و صاحبان اصلی انقلاب هستند، یک افتخار محسوب می‌شود.

وی افزود: معلولیت محدودیت نیست، زیرا امروز شاهد افتخارآفرینی و حضور معلولان و  مددجویان زیر پوشش بهزیستی در بسیاری از عرصه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی و ... هستیم.

امام جمعه کوهبنان گفت: همه ما باید خود را وقف خدمت به مددجویانی کنیم که نیاز به آسایش و آرامش روحی و روانی دارند تا زمینه پیشرفت آنان را در عرصه‌های مختلف اجتماع رقم بزنیم.

انتهای پیام/80012/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول