اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

بهره‏برداری از 595 طرح در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: در مجموع 595 طرح در استان زنجان به بهره‏برداری می‏رسد.

بهره‏برداری از 595 طرح در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‏نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: سوم خرداد یکی از صحنه‏های پر افتخار دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه قله شاخص هشت سال دفاع مقدس ایران آزادسازی خرمشهر است، خاطرنشان کرد: خرمشهر دو سال در تصرف دشمنان بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه خرمشهر به دلیل اینکه یکی از بندرهای مهم کشور بود موقعیت و فرصت اقتصادی مهمی محسوب می‏شد، اضافه کرد: این موقعیت بزرگ در تصرف دشمن درآمده بود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تصرف خرمشهر اراده رزمندگان بر آزادسازی آن بوده است، تصریح کرد: عملیات‏های زیادی برای آزادسازی این شهر مهم انجام شد.

*فتح‏المبین مقدمه آزادسازی خرمشهر شد

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه عملیات فتح‏المبین یکی از مهم‏ترین عملیات‏هایی به شمار می‏رود که مقدمه آزادسازی خرمشهر بود، ادامه داد: با انجام عملیات بیت‏المقدس 6 هزار کیلومتر مربع از سرزمین ایران آزاد شد.

وی با تاکید بر اینکه با عملیات بیت‏المقدس جاده اهواز و آبادان نیز آزادسازی شد، یادآور شد: رود کارون و کرخه نور نیز از تیررس و تصرف عراقی‏ها خارج شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر افتخار بزرگی با ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و نظامی بود که نصیب رزمندگان ایران شد، اذعان داشت: بیش از 19 هزار اسیر در این عملیات توسط رزمندگان ایرانی به اسارت گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه در عملیات بیت‏المقدس غنایم بسیار زیادی از سلاح‏ها نصیب رزمندگان جمهوری اسلامی ایران شد، افزود: بیش از 150 نفر از رزمندگان استان زنجان در این عملیات به شهادت رسیدند.

*559 پروژه در زنجان کلنگ‏زنی و بهره‏برداری می‏شود

رئوفی‏نژاد از افتتاح حجم قابل توجهی از پروژه‎ها در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع 599 پروژه و طرح برای بهره‏برداری و کلنگ‏زنی در استان آماده شده است.

وی با تاکید بر اینکه 595 طرح برای بهره‏برداری در استان زنجان آماده شده است، تصریح کرد: چهار طرح نیز کلنگ‏زنی می‏شود.

استاندار زنجان یادآور شد: در مجموع 4 هزار و 956 میلیارد تومان برای پروژه‏های استان زنجان سرمایه‎گذاری شده است.

انتهای پیام/73006/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول