اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود:

رژیم صدام با سرمایه‌گذاری فراوان سعی در حفظ خرمشهر داشت

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود با اشاره به اینکه با همت رزمندگان و تلاش ایثارگران و فرماندهان کشورمان خرمشهر آزاد شد، گفت: رژیم صدام با سرمایه‌گذاری فراوان سعی در حفظ خرمشهر داشت.

رژیم صدام با سرمایه‌گذاری فراوان سعی در حفظ خرمشهر داشت

حمدالله قاسملو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تبریک فرارسیدن سالگرد فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس اظهار کرد: خرمشهر در همان روزهای آغاز جنگ تحمیلی به تصرف نیروهای عراقی درآمد.

وی اشغال خرمشهر توسط نیروهای عراق در دوران هشت سال دفاع مقدس را یک برگ برنده برای رژیم صدام دانست و تصریح کرد: دشمن برای حفظ خرمشهر سرمایه‌گذاری‌های زیادی کرده بود.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود ادامه داد: با این سرمایه گذاری‌ها عراق نتوانست خرمشهر را حفظ کند و با همت رزمندگان کشورمان خرمشهر به سرعت از دست نیروهای عراق آزاد شد.

وی با اشاره به اینکه با آزاد سازی خرمشهر علائم آشکاری از شکست رژیم صدام نمایان شد، اضافه کرد: پس از آزادی خرمشهر روزنامه‌های دشمن از جمله اروپا و امریکا این خبر را منعکس کردند.

قاسملو ادامه داد: پس از فتح خرمشهر یک روزنامه آلمانی نوشت رژیم صدام آخرین تکیه گاه مذاکره برای حفظ آبرویش را از دست داد و از نظر نظامی دیگر این رژیم نجات دادنی نیست.

وی خرمشهر را از دو لحاظ قابل اهمیت و بررسی دانست و گفت: با پیروزی بزرگ ایران در فتح خرمشهر جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام با حمله کوبنده خود به مرحله جدیدی رسیدند.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود ادامه داد: با فتح خرمشهر قدرت‌های استکباری موضع تهاجمی و حمله خود را به موضع دفاع تبدیل کردند.

وی با بیان اینکه صدام پس از فتح خرمشهر تصور می‌کرد جایگزین ایران در منطقه شده است، گفت: پس از فتح خرمشهر نه تنها تصرف ایران و تجزیه خوزستان میسر نشد بلکه ترس و وحشت سقوط صدام، آمریکا و حامیانش را فرا گرفت.

قاسملو با اشاره به اینکه جنگ ایران و عراق در تاریخ ماندگار شد، گفت: خبر آزادی خرمشهر مردم ایران را چنان به شگفت آورد که ملت ایران در سراسر میهن اسلامی به وجد آمدند.

وی با بیان اینکه عراق در زمان جنگ به نیروهای خود اعلام کرد که دفاع از خرمشهر مانند دفاع از بصره است، افزود: در دوران دفاع مقدس 36 هزار نفر از خرمشهر دفاع می‌کردند.

فرمانده سپاه ناحیه ایجرود ادامه داد: عراق خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی می‌دانست و قصد داشت به هر قیمتی شده این شهر را در تصرف نیروهای خود نگه دارد.

وی تصریح کرد: با همت رزمندگان و تلاش ایثارگران و فرماندهان کشورمان و با تدابیر خوب آنها و طرح ریزی عملیاتی در سوم خرداد سال 61 نیروهای کشورمان خرمشهر را فتح کردند و این آزادی برگ زرینی در تاریخ انقلاب ایران است.

قاسملو با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس نیروی‌های سپاه، ارتش و بسیج به صورت مشترک حضور داشتند، گفت: اگر مردم و این سه نیرو برای دفاع از کشورمان دست به دست هم نمی‌دادند شاید این پیروزی بزرگ میسر نمی‌شد.

وی اضافه کرد: با اتحاد بین نیروهای سپاه، ارتش و بسیج و همت همه مسئولین و استفاده از امکانات این نیروها عملیات آزادسازی خرمشهر با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/2308/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول