اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی‌(ره):

180 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شدند/ ایجاد 630 هزار فرصت شغلی

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با اشاره به ارائه تسهیلات مشاغل خانگی گفت: در دو سال فعالیت کمیته امداد در این زمینه، 180 هزار خانوار از تحت پوشش خارج شده‌اند.

180 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شدند/ ایجاد 630 هزار فرصت شغلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد امید معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در همایش توانمندسازی و خودکفایی 8 هزار خانوار کمیته امداد که ظهر امروز در تالار مهر اهواز برگزار شد، اظهار داشت: مشاغل کوچک خانگی تاثیرگذاری بسیاری در شکل گیری توسعه ملی دارد. 

* اعتبار مشاغل خانگی 10 میلیون تومان و اشتغالزایی 15 میلیون تومان

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون 630 هزار فرصت شغلی برای خانوارها ایجاد کرده است، افزود: اعتبار لازم برای ایجاد مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان و برای خود اشتغالزایی تا سقف 15 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشورهایی نظیر ژاپن و ایتالیا بالای 50 درصد از تولید ناخالص ملی خود را از مشاغل خانگی تامین می‌کنند.

 *سال گذشته 19 هزار نفر از تسهیلات بهره بردند

وی گفت: در سال گذشته نزدیک به 19 هزار نفر از تسهیلات بانکی کمیته امداد استفاده کردند که تنها در پرداخت یک مورد تاخیر به وجود آمد، در مجموع باید از عملکرد خوب بانک‌ها تقدیر کرد.

امید در پایان با بیان اینکه بیش از 70 درصد طرح‌های اشتغالزایی کمیته امداد در سال‌های 90 و 91 مربوط به روستاها بود، اظهار کرد: این موضوع به دلیل پیشگیری مهاجرت روستاییان به شهرها صورت گرفت و اجرایی شد.

انتهای پیام/ 72001/ک10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول