اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

یک میلیون بانوی بی‌سرپرست دچار فقر مادی هستند/ تزریق 3 هزار میلیارد تومان به خانوارهای زیرپوشش

سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: در دو سال اخیر بیش از 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات از جانب بانک‌ها به خانوارها تزریق شد که این یک کار جهادی است.

یک میلیون بانوی بی‌سرپرست دچار فقر مادی هستند/ تزریق 3 هزار میلیارد تومان به خانوارهای زیرپوشش

به گزارش خبرگزاری فارس در اهواز، حسین انواری در همایش توانمندسازی و خودکفایی 8 هزار خانوار کمیته امداد که ظهر امروز در تالار مهر اهواز برگزار شد اظهار داشت: به قدری که در اسلام از بیکاری به عنوان یک ضد ارزش یاد شده است در هیچ مکتبی نسبت به این موضوع اهمیت داده نشده است.

وی بیان کرد: رسیدگی به خانوارهای بی‌بضاعت و ایجاد اشتغال برای آن‌ها امری بسیار مهم است اما متاسفانه به این گونه اشتغالزایی توجه خاصی نمی‌شود.

*اصلا به فکر تولید نیستیم

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور افزود: ما به دنبال آن هستیم که یک سری اشتغال را با منابع اندک برای خانوارهای بی‌بضاعت راه‌اندازی کنیم و اصلا به فکر تولید نیستیم.

وی بیان کرد: شاید این نوع کار کردن به لحاظ مادی ارزش اقتصادی نداشته باشد اما همین که بتوانیم یک روحیه مثبت در خانوارها ایجاد کنیم کار بزرگی انجام دادیم.

انوری عنوان کرد: امروز نزدیک به یک میلیون نفر از بانوانی که همسران خود را از دست داده‌اند متحمل فقر مادی هستند.

وی بروز فقر مادی را برابر با ذلت دانست و گفت: کار و شغل، نبض حیات انسان بوده و کرامت و شخصیت انسان‌ها وصل به کار است پس باید برای خانوارهای بی‌بضاعت اشتغال ایجاد کرد.

*امروز 800 هزار دانش‌آموز در دامن زنان بی‌سرپرست بزرگ می‌شوند

انواری ادامه داد: امروز 800 هزار دانش‌آموز در دامن زنان بی‌سرپرست بزرگ می‌شوند که اکثرا جز ایتام هستند، این در حالی است که تعداد زیادی از آن‌ها جزو نخبگان هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی‌ها معتقدند که اشتغال‌های کوچک جوابگو نیست و نباید مورد توجه قرار گرفت، کشوری نظیر چین با راه‌اندازی اشتغال‌های کوچک و الگوسازی در خانوارها توانسته است بازار دنیا را قبضه کند.

*باید از اشتغال خانگی حمایت کرد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور افزود: اگر قرار بر این باشد که در عرصه خودکفایی گام برداریم باید از اشتغال خانگی حمایت کرد و تسهیلات بیشتری در اختیار خانوارها قرار دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی مواقع کارگزاران ما غبطه می‌خورند وقتی می‌بینند یک خانوار از صفر آغاز کرده و اکنون از آن‌ها جلو زده است.

*خوزستان در امر زکات جزو استان‌های برتر کشور است

انواری با اشاره به این که خوزستان در امر زکات جزو استان‌های برتر کشور است، تصریح کرد: این استان نه تنها در امر تولید موفق بوده بلکه در کنار آن به تعهدات دینی خود عمل کرده است.

وی اظهار کرد: ما نباید به صرف این که کار مردم را انجام دهیم بسنده کنیم بلکه باید موجبات شادی و رضایت مردم را فراهم کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان این که بانک‌های ما برای سودآوری بیشتر تاسیس شده‌اند، گفت: در دو سال اخیر بیش از 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات از جانب بانک‌ها به خانوارها تزریق شد که این یک کار جهادی است.

انتهای پیام/72001/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول