اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حراست ارشاد جنوب کرمان خبر داد

تکمیل مجتمع فرهنگی هنری قلعه‌گنج تا 6 ماه آینده

مسئول حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: مجتمع فرهنگی هنری قلعه‌گنج تا شش ماه آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تکمیل مجتمع فرهنگی هنری قلعه‌گنج تا 6 ماه آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، محسن سمندری امروز در جمع شاعران جنوب کرمان در این شهرستان اظهار داشت: شعر حماسه باید در انسان وجد و انرژی حماسی ایجاد کند و حماسه یعنی دلیری و شجاعت و شعر باید با این نکات آمیخته باشد.

وی گفت: امیدواریم مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه‌گنج تا شش ماه آینده تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد تا بتوانیم از استعدادهای ناب منطقه به خوبی استفاده کنیم.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قلعه‌گنج نیز در این مراسم گفت: باید بپذیریم که روح با شعر، دوستی بسیار دیرین و پیوندی جاودان و ناگسستنی دارد، سهم شعر ما در حراست و نگهبانی زبان پرارج پارسی در ادب و عرفان این سرزمین بسیار زیاد و چشمگیر بوده است.

سیداسماعیل آفاق‌حسینی افزود: شعر یار دیرین مردم این مرز و بوم است و طی قرن‌ها با روح و جان انسان‌ها درآمیخته است.

علیجان سلیمانی شاعر پیشکسوت جنوب کرمان نیز بیان داشت: شعرای بزرگ جنوب برای اینکه بتوانند به عرصه‌های کشوری راه پیدا کنند باید به سمت شعر جدی و فارسی حرکت کنند، زیرا در همه زمینه‌های هنری و فرهنگی استعدادهای نابی داریم که باید حمایت شوند.

وی افزود: در قلعه‌گنج و جنوب کرمان باید ده‌ها مهدی میرزایی‌ها باشند، تشکیل انجمن شعر قدم بزرگی برای این شهرستان است که امیدواریم رونق دوباره‌ای به جان شعر و ادب بدهد.

انتهای پیام/80004/ت10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول