اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد فارس عنوان کرد

هنرمندان اعتماد به ‌نفس را به جامعه القا کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: خلق‌کنندگان آثار هنری با نگاهی که به این عرصه ‌دارند و آثاری که خلق می‌کنند، می‌توانند اعتماد به‌نفس را به جامعه القا کنند.

هنرمندان اعتماد به ‌نفس را به جامعه القا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد همتی‌بوشهری سه‌شنبه‌ شب در افتتاحیه نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی ایران در این شهر، اظهار داشت: برای ارتقای سطح کیفی هنر تئاتر عمق‌بخشی به متون نمایشنامه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: برای برپایی یک تئاتر نخست به نمایشنامه‌نویس نیاز بوده و هنر نویسندگی در برخی افراد به صورت جوششی شکوفا شده و در برخی دیگر نهفته است.

این مسئول عنوان کرد: بخشی از جریان‌سازی فرهنگی مثبت از خانه‌های تئاتر و سالن‌های نمایش نشات می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: شناخت مخاطب در فعالیت‌های هنری به ویژه هنرهای نمایشی از اهمیت والایی برخوردار است.

وی افزود: باید با استفاده از نوشته‌های تاثیرگذار، مخاطب‌شناسی دقیق و برنامه‌ریزی و داشتن طرح، به سمت هدف نهایی که همان اعتلای فرهنگی و تجلی ارزش‌های متعالی انسانی است، حرکت کرد.

همتی‌بوشهری با تاکید بر نفوذ سالن‌های نمایش، تصریح کرد: سالن تئاتر در جایگاه صحیح خود و با اتکا به هنرمندانی با دغدغه انسانی می‌تواند منبری فرهنگی محسوب شده پیام‌رسان انقلاب به سرتاسر جهان باشد.

این مسئول ادامه داد: خلق‌کنندگان آثار هنری با نگاهی که به این عرصه ‌دارند و آثاری که خلق می‌کنند، می‌توانند اعتماد به‌نفس را به جامعه القا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد: آثار و متون ضعیف در عرصه هنرهای نمایشی اعتماد را از مخاطب سلب کرده و تئاتر را به هنری محفلی بدل می‌کند.

وی ابراز داشت: کار هنری دیربازده است، اما بازده آن بسیار ارزشمند و مانا خواهد بود چرا که اگر آثار هنری تاثیرگذار نبود، دشمن در این جبهه سرمایه‌گذاری نمی‌کرد.

همتی‌بوشهری خاطرنشان کرد: تئاتر متشکل از سه دنیای نویسنده و تماشاگر و کارگردان است و بازیگران و دیگر ارکان اجرای نمایشنامه در درون دنیای کارگردان حضور دارند و این هر سه با یکدیگر در دنیای نمایشنامه‌نویس قرار می‌گیرند.

به گزارش فارس، افتتاح نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی سی و یکم اردیبهشت ماه جاری در شیراز و اختتامیه آن یکم خرداد در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول