اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی مطرح کرد

علت تاثیرگذاری ‌هنر به کار رفته در حرم رضوی/‌موزه آستان قدس بی‌نظیر است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر هنر به کار رفته در حرم مطهر تاثیرگذار بوده به علت عشق و حال معنوی هنرمندان این آثار است و از این حیث بدون شک موزه آستان قدس رضوی بی‌نظیر است.

علت تاثیرگذاری ‌هنر به کار رفته در حرم رضوی/‌موزه آستان قدس بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیداحمد علوی عصر امروز در همایش تجلیل از موزه‌داران برتر آستان قدس رضوی اظهار کرد: برای اداره و مدیریت موزه‌ها باید از افرادی که با این حوزه آشنایی و آگاهی دارند استفاده شود چون بدون شک موزه و موزه‌داری یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین موضوعات در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری است.

علوی افزود: موزه برای تمام اقشار آموزنده است و هر کس به اندازه فهم و استعداد و درکش از بازدید از موزه بهره می‌برد و در واقع موزه در انتقال علم و دانش نقش بسیار پررنگی دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت موزه‌ها در زمینه هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی، تصریح کرد: هر چه موزه‌ها غنی‌تر باشند نشان‌دهنده عمق بیشتر فرهنگ و تمدن آن سرزمین است.

وی با بیان اینکه محتوای موزه‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است، گفت: محتوای موزه‌ها است که به اشیاء موجود در موزه بار معنوی می‌بخشد و این محتوا مثل سایر اشیاء وابسته به زمان و مکان نیست.

علوی‌ اظهار کرد: اگر پدیدآورنده اشیایی که ما در موزه قرار می‌دهیم، دید معنوی نداشته باشد، آن موزه از نظر انتقال مفهوم غنی نیست.

وی اظهار کرد: اگر هنر به کار رفته در حرم مطهر تاثیرگذار بوده به علت عشق و حال معنوی هنرمندان این آثار است و از این حیث بدون شک موزه آستان قدس رضوی بی‌نظیر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت بازدیدکننده در مقوله موزه، گفت: مسلما بازدیدکننده کیفی بسیار مهم‌تر از بازدیدکننده کمی است.

انتهای پیام/70004/ش‌20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول