اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس مراکز آموزش عالی و دانشکده‌های هنری اصفهان عنوان کرد

جشنواره‎ها باید برای تأثیرگذاران هنر برگزار شود نه پیروان هنر

مدرس مراکز آموزش عالی و دانشکده‌های هنری اصفهان گفت: 90 درصد شرکت‌کنندگان در جشنواره‎ها پیروان هنر هستند نه تأثیرگذاران در هنر و کلمه اثر فاخر را باید برای آثار تأثیرگذار در هنر استفاده کرد، نه آثار آموزشی پیروان هنر.

جشنواره‎ها باید برای تأثیرگذاران هنر برگزار شود نه پیروان هنر

مجید صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نگارگری را باید از نگارگران جدا کرد زیرا درست است که نگارگران نگارگر هستند، اما در طول تاریخ نشان داده شده که نگارگری انشعابات مختلفی دارد و در حیطه‎های مختلف قابل بحث است و به طور کل نگارگران همان کسانی نیستند که کار نگارگری را درست انجام داده‎اند.

وی افزود: اصفهان باید جایگاه خود را با پایه‎های سنتی گذشته درحوزه نگارگری مطرح کند، نگارگری در جشنواره‎ها در کنار نکات مثبت نکات منفی هم داشته که لطمات زیادی بر آن وارد کرده است.

این نگارگر و مدرس مراکز آموزش عالی و دانشکده‌های هنری اصفهان با بیان اینکه نگارگری حقیقت گرا است، اما باید واقعیت‎ها را با آن مطرح کرد، گفت: نگارگران باید دارای دسته‌بندی مشخصی باشند، ما به لحاظ آماری در جشنواره‎ها موفق هستیم، اما از نظر رتبه‌بندی آثار و هنرمندان کم کار بوده‎ایم.

وی تصریح کرد: باید در رتبه بندی آثار مابین اثر زیبا، اثر فاخر، اثر سنتی و سایر المان‎های دیگر تفاوت قائل شد، زیرا نمی‎توان تمام آنها را در یک اثر جمع و به عنوان اثر برتر معرفی کرد.

صادق‌زاده تأکید کرد: بیشتر جشنواره‎ها نوعی رقابت آموزشگاهی است و 90 درصد شرکت کنندگان در جشنواره‎ها پیروان هنر هستند نه تأثیرگذاران در هنر که به عقیده من کلمه اثر فاخر را باید برای تأثیرگذار در هنر استفاده کرد، نه آثار آموزشی که در جشنواره‎ها شرکت کرده‎اند.

وی با بیان اینکه باید از نگارگری آگاهانه دفاع کرد، گفت: باید آگاهانه نگارگران را تحلیل کرد تا خروجی جشنواره‎ها بهتر شود و جایگاه اصفهان به بهترین شکل و آن گونه که در خور نام اصفهان و اصفهانی است مطرح شود.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول