مجید صادقزاده در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: نگارگری را باید از نگارگران جدا کرد زیرا درست است که نگارگران نگارگر هستند، اما در طول تاریخ نشان داده شده که نگارگری انشعابات مختلفی دارد و در حیطههای مختلف قابل بحث است و به طور کل نگارگران همان کسانی نیستند که کار نگارگری را درست انجام دادهاند.
وی افزود: اصفهان باید جایگاه خود را با پایههای سنتی گذشته درحوزه نگارگری مطرح کند، نگارگری در جشنوارهها در کنار نکات مثبت نکات منفی هم داشته که لطمات زیادی بر آن وارد کرده است.
این نگارگر و مدرس مراکز آموزش عالی و دانشکدههای هنری اصفهان با بیان اینکه نگارگری حقیقت گرا است، اما باید واقعیتها را با آن مطرح کرد، گفت: نگارگران باید دارای دستهبندی مشخصی باشند، ما به لحاظ آماری در جشنوارهها موفق هستیم، اما از نظر رتبهبندی آثار و هنرمندان کم کار بودهایم.
وی تصریح کرد: باید در رتبه بندی آثار مابین اثر زیبا، اثر فاخر، اثر سنتی و سایر المانهای دیگر تفاوت قائل شد، زیرا نمیتوان تمام آنها را در یک اثر جمع و به عنوان اثر برتر معرفی کرد.
صادقزاده تأکید کرد: بیشتر جشنوارهها نوعی رقابت آموزشگاهی است و 90 درصد شرکت کنندگان در جشنوارهها پیروان هنر هستند نه تأثیرگذاران در هنر که به عقیده من کلمه اثر فاخر را باید برای تأثیرگذار در هنر استفاده کرد، نه آثار آموزشی که در جشنوارهها شرکت کردهاند.
وی با بیان اینکه باید از نگارگری آگاهانه دفاع کرد، گفت: باید آگاهانه نگارگران را تحلیل کرد تا خروجی جشنوارهها بهتر شود و جایگاه اصفهان به بهترین شکل و آن گونه که در خور نام اصفهان و اصفهانی است مطرح شود.
انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001