اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی:

بهره‌گیری از هنر راز ماندگاری اندیشه‌های ناب است

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: اینکه می‌بینیم کسانی همچون فردوسی، حافظ و خیام ماندگار شدند به واسطه این است که اندیشه خود را در قالب هنر ماندگار کردند.

بهره‌گیری از هنر راز ماندگاری اندیشه‌های ناب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی فیض در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علمی، هنری و ورزشی حماسه باران که شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مدیران و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان قم در فرهنگسرای شهید آوینی برگزار شد با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که هیچ اندیشه‌ای بدون آمیختن با هنر ماندگار نخواهد بود و به فراموشی سپرده خواهد شد، اظهار داشت: اینکه می‌بینیم کسانی همچون فردوسی، حافظ و خیام ماندگار شدند به واسطه این است که اندیشه خود را در قالب هنر ماندگار کردند.

وی ادامه داد: انسان باید خودش چشمه جوشان هنر باشد، افرادی که صاحب اندیشه ناب و قرآنی هستند باید توانایی این راه هم داشته باشند که بتوانند اندیشه ناب خود را در قالب زبان هنر جاودان و ماندگار کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: هنرمندی می‌تواند احساس آرامش کند که خودش در رساندن مردم به سعادت ابدی سهم داشته باشد و تا پایان عمر این مسئولیت را بر دوش بکشد.

فیض در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از رئیس و مدیران دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم در برگزاری جشنواره حماسه باران ابراز داشت: هنر موضوعی است که همه آحاد جامعه نیازمند آن هستند و نام‌گذاری این جشنواره فرهنگی هنری به نام حماسه باران و برگزاری آن را در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی به فال نیک گرفته و از زحمات صورت گرفته در برگزاری آن تقدیر می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی اجمالی که بر روی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره صورت گرفت ظرفیت بالایی در هنرمندان استان قم مشاهده شد که امیدواریم این ظرفیت‌ها با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ظهور و بروز یافته و در سطح کشور و حتی رقابت‌های بین‌المللی مطرح شود.

انتهای پیام/78009/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول