اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم اختتامیه جشنواره حماسه باران صورت گرفت

تجلیل از 96 محقق، ورزشکار و هنرمند دانشگاه علمی کاربردی قم

در مراسم اختتامیه جشنواره حماسه باران از 96 دانشجوی محقق، ورزشکار و هنرمند دانشگاه علمی کاربردی قم در رشته‌های مختلف تجلیل شد.

تجلیل از 96 محقق، ورزشکار و هنرمند دانشگاه علمی کاربردی قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علمی، هنری و ورزشی حماسه باران شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از رؤسا، مدیران و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن همایش فرهنگسرای شهید آوینی برگزار شد.

حمیدرضا محمدی، دبیر نخستین جشنواره حماسه باران در این مراسم به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره و تعداد دانشجویان شرکت کننده در هر رشته پرداخت.

وی اظهار داشت: 90 مقاله علمی پژوهشی، 550 اثر هنری و تیم‌های ورزشی در دو بخش آقایان و بانوان در این جشنواره حضور یافته و در بخش‌های مختلف به رقابت پرداختند که از برگزیدگان هر بخش در این مراسم تجلیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی، استاد حوزه علمیه قم سخنران دیگر این همایش بود که به تبیین جایگاه هنر اصیل در وصل کردن مردم به خالق پرداخت.

وی تأکید کرد: رسالت اصلی هنرمند، عبور دادن چشم‌ها از ظاهر هستی به سمت باطن و پس پرده عالم وجود است و هنری که چنین وی‍ژگی را نداشته باشد، هنری کذب و بدلی است.

در ادامه دکتر مهدی فیض، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه اندیشه‌ای که با هنر آمیخته نشود ماندگار نخواهد بود به تبیین نقش هنر در ترویج معارف ناب دینی و قرآنی پرداخت.

دکتر کشاورز سخنران بعدی مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان قم در زمینه‌های هنری اظهار داشت: شهر قم یکی از مراکز بزرگ در عرصه‌ هنری و صنایع دستی است که مزیت رقابتی بی‌نظیری حتی در سطح جهانی دارد و امیدواریم دانشگاه علمی کاربردی در معرفی این هنرمندان به کشور و درخشش آنها در سطح بین‌الملل موفق عمل کند.

وی همچنین با بیان اینکه علم، ورزش و هنر در زندگی اجتماعی ایجاد رضایت می‌کنند، یادآور شد: وقتی یک تیم ورزشی و یا یک ورزشکار ایرانی در عرصه بین‌المللی به موفقیتی دست می‌یابد، رضایت و شادمانی در سراسر کشور موج می‌زند، هنگامی که یک هنرمند اثری نفیس و گران‌سنگ را خلق می‌کند، مایه مباهات کشور می‌شود و وقتی دانشمندان ما در حوزه‌های علمی همچون لیزر و نانو به موفقیت‌های بین‌المللی دست پیدا می‌کنند، دانشگاه‌ها شور دیگری می‌یابند.

کشاورز خاطرنشان کرد: اگر قرار است رضایتمندی مردم را در جامعه بالا ببریم باید در این حوزه‌ها فعالیت کنیم، اما به علت سختی زندگی و گرفتاری‌های اقتصادی، شأن این حوزه‌‌ها در معادلاتمان گم شده است؛ در صورتی که بتوانیم نگاه هنرمندانه به هستی، دیگران و خویش داشته باشیم، می‌توانیم سطح متفاوتی از رضایت را در جامعه ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم 96 نفر از برگزیدگان رشته‌های مختلف این جشنواره تجلیل شدند.

انتهای پیام/78009/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول