اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری:

تمکین به نظر شورای نگهبان بزرگ‌ترین صیانت از قانون است

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ تمکین به نظر شورای نگهبان در حقیقت صحه گذاشتن به رفتار و اخلاق قانون‌مدارانه است.

تمکین به نظر شورای نگهبان بزرگ‌ترین صیانت از قانون است

آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: شورای نگهبان که از منظر و جایگاه رفیعی برخوردار است، صلاحیت بررسی شرایط کاندیداها و اعلام نظر قطعی در مورد حضور یا عدم حضور آنها را دارد و همه باید نظر این شورا را محترم و قابل تأیید بدانیم و نسبت به تمکین در برابر نظر شورای نگهبان از اقدام قانونی فروگذار نکنیم.

وی با یادآوری اینکه در سه دهه گذشته بسیاری‌ها تلاش کردند تا جایگاه شورای نگهبان را مورد تاخت و تاز و تفکرات انحرافی خود قرار دهند، تصریح کرد: شورای نگهبان در حقیقت جایگاه محکم و قابل اتکا در عمل به قانون و صائب بودن امر الهی در مجرای حکومت اسلامی است که قطعاً بزرگ‌ترین صیانت را از قانون اساسی و اجرای حدود و احکام شرعی انجام می‌دهد.

سیدحاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: بنده از داوطلبان و نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری انتظار دارم که در نشان دادن قانون‌مداری و ولایت‌مداری خود به نظر شورای نگهبان تمکین کنند و از هرگونه حرکت افراطی بعد از تأیید صلاحیت یا عدم آن پرهیز کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: بزرگ‌ترین نیازمندی امروز جامعه ما آرامش، اخلاق و سلوک اجتماعی مناسب است و همه وظیفه داریم در ترویج اخلاق و رفتار شایسته تلاش کنیم که در این بین پسندیده آن است بزرگان جامعه و خواص بهترین و شایسته‌ترین الگوی اخلاقی و رفتاری را به نمایش بگذارند.

وی در پایان بیان کرد: نظر شورای نگهبان باید مورد پذیرش همگان قرار گیرد و اگر رد صلاحیتی نیز برای خواص جامعه پیش می‌آید، باید به قانون تمکین کرده و بدانند که در جایگاهی دیگر به غیر از ریاست جمهوری می‌توانند، نقش‌آفرین بوده و رسالت خود را انجام دهند.

انتهای پیام/62007/ذ20/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول