اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

ایستادن مقابل شورای نگهبان سوء استفاده دشمنان را به دنبال دارد

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بر ضرورت احترام کاندیداها به رای شورای نگهبان تاکید کرد و گفت: جهت‌گیری مقابل شورای نگهبان موجب غبار‌آلود شدن فضای انتخاباتی و سوء استفاده دشمنان می‌شود.

ایستادن مقابل شورای نگهبان سوء استفاده دشمنان را به دنبال دارد

حجت‌الاسلام محمدحسن ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه اکنون در آستانه اعلام آرای شورای نگهبان قرار داریم اظهار کرد: باید این نکته را همواره به یاد داشته باشیم که شورای نگهبان حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست و هر نظری که برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند مورد احترام است.

وی افزود: این نهاد به تشخیص امام راحل و نخبگان در نظام اسلامی پایه گذاری شد و اکنون پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد تأثیرات مطلوب آن در کشور هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: وظایف خاصی بر عهده شورای نگهبان است که از جمله این وظایف، احراز صلاحیت نامزدها و نظارت بر برگزاری اصولی انتخابات است.

وی تاکید کرد: احساس تکلیف و ‌اعلام آمادگی برای انجام وظیفه خطیر ریاست جمهوری از سوی کاندیداها قابل احترام است ولی پس از اعلام رای قطعی شورای نگهبان، وظایفی خاص برعهده تایید و یا رد صلاحیت‌شدگان در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی است.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قم ادامه داد: باید همواره به این نکته اشاره کرد که رد صلاحیت کاندیداها در انتخابات به منزله نداشتن صلاحیت در دیگر مسئولیت‌ها نیست بلکه می‌توانند در مسئولیت دیگری به آحاد مردم خدمت کنند.

وی بیان داشت: تشخیص شورای نگهبان در رد صلاحیت فقط به این منظور است که این کاندیدا نمی‌تواند در پست مدیریتی ریاست جمهوری به مدت چهار سال، به ایفای خدمت بپردازد.

ذاکری تصریح کرد: کسانی که صلاحیت آنان در شورای نگهبان احراز نشده است می‌توانند در دیگر مسئولیت‌هایی که به وجود آنان احتیاج است خدمت کنند.

*تمکین از نظر شورای نگهبان وظیفه قانونی و شرعی کاندیداها

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، تمکین از نظر شورای نگهبان را وظیفه قانونی و شرعی کاندیداها ذکر کرد و ابراز داشت: در این راستا از کاندیداها انتظار می‌رود به قانون و نظر شورای نگهبان به صورت جدی احترام بگذارند.

وی آرایش انتخاباتی در چارچوب قانون و پرهیز از اسراف و افراط در تبلیغات و مخدوش نکردن شخصیت‌های رقبا را از وظایف کاندیداهای منتخب برشمرد.

ذاکری از ویژگی‌های مهم خادم ملت را تمکین از قانون ذکر کرد و بیان داشت: این انتخابات برای کسانی که صلاحیت آنان احراز و یا اینکه رد شده است یک امتحان بزرگ در پیشگاه خداوند و ملت محسوب می‌شود.

وی افزود: سرپیچی از قانون و تردید در رای شورای نگهبان برای جامعه پذیرفته نیست و موجب روی گردانی ملت از کاندیدای مورد نظر می‌شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: در صورتی که پس از اعلام رای نهایی شورای نگهبان، کاندیداها در راستای مخالف قانون حرکت کنند مردم صلاحیت ایشان را برای قرار گرفتن در دیگر مسئولیت‌های خدماتی کشور نیز مردود می‌شمارند.

وی افزود: هرگونه جهت‌گیری در مقابل شورای نگهبان موجب غبار‌آلود شدن فضای انتخابات و سوء استفاده دشمنان از این فضا و شکاف‌ها می‌شود.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: مردم باید پس از اعلام نتایج قطعی احراز صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان برای حضور در انتخاباتی پرشور و خلق حماسه‌ای سیاسی خود را آماده کنند.

انتهای پیام/78005/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول