اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

شورای نگهبان و نامزدهای ریاست جمهوری از قانون تمکین کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تمکین قانون در راستای منافع ملی بر همگان از جمله شورای نگهبان تا نامزدهای ریاست جمهوری واجب است.

شورای نگهبان و نامزدهای ریاست جمهوری از قانون تمکین کنند

احمد شوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: توجه به قانون بهترین ملاک است که باید همه به این مهم پایبند باشند.

وی ادامه داد: احراز و یا عدم احراز نامزدهای ریاست جمهوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس قانون بر عهده شورای نگهبان است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: شورای نگهبان نیز بر اساس قانون به این موضوع مهم توجه داشته و طبیعی است که برای احراز نامزدهای تصدی رسایت جمهوری باید بر اساس قانون عمل شود.

شوهانی تصریح کرد: در کشورهای دیگر از جمله آمریکا، دو تا سه نفر کاندید ریاست جمهوری می‌شوند اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیاری از افراد وارد این عرصه می‌شوند و طبیعی است که تعداد اندکی برای تصدی این مسئولیت سنگین احراز صلاحیت می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس لازم است با توجه به شرایط ویژه نظام همه به قانون تمکین کرده و در صورت اعتراض به نظر شورای نگهبان در چارچوب قانون به این مهم پرداخته شود.

وی ادامه داد: انتظار است کسی که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود خود را مکلف به قانون دانسته و در این راه گام بردارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: توسل به دیگر راه‌ها و روش‌های نامرسوم در این شرایط به صلاح مردم، نظام و حتی نامزدهای ریاست جمهوری نیست.

انتهای پیام/2246/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول