اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

شورای نگهبان پایگاه وثوق ملت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: شورای نگهبان پایگاه مورد وثوق و اطمینان مردم است که هرگز بر این جایگاه خدشه‌ای وارد نیست.

شورای نگهبان پایگاه وثوق ملت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و در آستانه اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری در شورای نگهبان، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در سخنرانی‌های اخیر خود با تأکید بر این موضوع که انتخابات در ایران در کمال سلامت و اطمینان‌بخشی برگزار می‌شود، اظهار داشت: اینکه همه گروه‌ها و احزاب در انتخابات مشارکت کرده و کاندیدا معرفی می‌کنند، خود نشان روشنی از سلامت انتخابات در ایران است.

وی با یادآوری اینکه هیچ‌گونه مهندسی در انتخابات صورت نمی‌گیرد، بلکه سلامت انتخابات همیشه بهترین سرمایه ارزشی نظام اسلامی است، تصریح کرد: در انتخابات 24 خرداد بار دیگر ملت ما تمام حرکت‌های خبیث دشمن را مأیوس و ناامید می‌کنند و اجازه نمی‌دهند امپراتوری رسانه‌ای غرب به اهداف شوم خود دست یابد.

عاملی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت کاندیداها که توسط یک نهاد عادل و بی‌طرف انجام می‌شود، شاهد بهترین رویکرد در سه دهه گذشته بودیم، به طوری که شورای نگهبان با عملکرد خود بی‌نظیرترین و شایسته‌ترین وثوق را در بین ملت ایجاد کرده است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد:‌ شورای نگهبان در نهایت بی‌طرفی و عدالت به صلاحیت کاندیداها رسیدگی کرده، به طوری که اوج این اطمینان‌بخشی را در ماجرای سال 88 دیدیم که شورای نگهبان با کاندیداهای معترض اعلام کرد از هر صندوقی که بخواهند بررسی کرده و بازدید کنند.

رد صلاحیت‌شدگان قانون را فصل‌الخطاب بدانند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مرحله تأیید صلاحیت اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد، باید قانون را فصل‌الخطاب بداند و هرگز درصدد شبهه وارد کردن به اصل قانون و نهاد شورای نگهبان نباشد؛ بلکه مستندات خود را ارائه کرده تا در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

عاملی، تلاش و خواست دشمن را ایجاد فضای کاذب هیجانی در جامعه در آستانه اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام کرد و ادامه داد: عده‌ای نیز می‌خواهند با موج‌ سواری در این جریان‌سازی‌ها جایگاه شورای نگهبان را مورد هجمه قرار دهند.

وی گفت:‌ ملت ما با بصیرت نافذ خود حرکت دشمن را ناکام می‌گذارد و هوشمندانه در صحنه انتخابات حاضر می‌شود.

اما در آستانه مرحله جدیدی از روند انتخابات ریاست جمهوری در دور یازدهم امروز اسامی نهایی تأیید صلاحیت شده‌ها در حالی به وزارت کشور ارسال می‌شود که بسیاری از تحلیل‌گران، کارشناسان و عموم مردم معتقدند، همه وظیفه دارند در برابر نظر شورای نگهبان تمکین کرده و رأی آنها را بپذیرند.

شورای نگهبان بالاترین مرجع در صیانت از قانون است

یکی از اساتید دانشگاه و کارشناسان مسایل سیاسی در اردبیل افزود: شورای نگهبان بالاترین جایگاه را در صیانت از قانون دارد، به طوری که حضور شش فقیه و شش حقوقدان در این شورا وزن آن را بالا برده و این شورا را به مرجع صیانت از قانون تبدیل کرده است.

ناصر اسحاقی تصریح کرد: همه باید در برابر قانون خاضع و خاشع باشیم و از دست زدن به برخی حرکت‌های بی‌سرانجام پرهیز کنیم.

وی، سیاه‌نمایی،‌ بی‌قانونی،‌ غرض‌ورزی و برخی حرکت‌های حزبی و گروهی را خیانت به نظام و قانون اساسی توصیف کرد و اظهار داشت: پایبندی به قانون شاخصه انتخابات در کشورمان است.

اسحاقی با اعلام اینکه بی‌قانونی‌ها فتنه و انحراف را زمینه‌ساز شده است، خاطرنشان کرد: قانون‌پذیر بودن همگان کشور ما را از هر هجمه‌ای دور می‌کند.

اما یکی دیگر از اساتید دانشگاه‌ها و عضو شورای نظارت بر انتخابات اضافه کرد: شورای نگهبان بدون غرض و در اطمینان‌بخشی کامل نظر نهایی خود را در مورد کاندیداها اعلام می‌کند و همه وظیفه داریم به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و آن را بپذیریم.

حجت‌الاسلام عبدالله بیدار بیان کرد: التزام به قانون خود گام اول برای کاندیداهایی است که می‌خواهند در کشور در صورت انتخاب و قرار گرفتن در جایگاه قوه اجرایی کشور قانون را ملاک رفتار، عمل و حرکت خود قرار دهند.

انتهای پیام/62001/ذ40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول