اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس:

کاندیدا‌ها ‌در برابر نظر شورای نگهبان تمکین کنند /‌ شورا فریب شیادان ‌را نخورد‌

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان مرجع نهایی و تشخیص صلاحیت‌ کاندیدا‌ها است و همه باید در برابر این شورا تمکین کنند.

کاندیدا‌ها ‌در برابر نظر شورای نگهبان تمکین کنند /‌ شورا فریب شیادان ‌را نخورد‌

آیت‌الله قربانعلی دری‌‌نجف‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه وظیفه شورای نگهبان تشخیص صلاحیت اشخاص داوطلب طبق قانون اساسی است، اظهار داشت: شورای نگهبان مرجع نهایی و تشخیص صلاحیت کاندیداها است و اگر شخصی در مورد خود اعتراض دارد باید از طریق شورای نگهبان موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان باید بر اساس اصل 115 قانون اساسی احراز صلاحیت کند، تصریح کرد: شورای نگهبان باید بر اساس سوابق، تجارب و عملکرد گذشته و حال اشخاص بتواند رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر را تشخیص داده و بر قانون منطبق سازد که این مرحله بسیار حساس و بار سنگین و خطیر است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری تاکید کرد: شورای نگهبان باید با دقت وظیفه شرعی و قانونی خود را انجام دهد و فریب شیادان و حیله‌گران را نخورد.

وی بیان کرد: وظیفه شورای نگهبان در چارچوب قانون و نیز تائید صلاحیت برای شرکت در انتخابات است اما مرحله اصلی را خود ملت باید انتخاب کند.

دری ‌نجف‌آبادی ابراز داشت: رئیس جمهوری به عنوان ریاست قوه مجریه و دومین مقام رسمی کشور باید مجری برنامه‌های مصوب و سیاست‌های کلان نظام باشد و موجبات ارتقاء معنوی و فرهنگی جامعه را فراهم سازد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید با سرپنجه تدبیر برای حل مشکلات چاره‌اندیشی کند و قدرت لازم برای انجام وظایف محوله را داشته باشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام گفت: رئیس جمهور بعد از رهبری، پیشانی و تابلوی نظام اسلامی و مظهر عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران و زبان گویای انقلاب اسلامی و پاسدار حریم مقدس امام راحل و رهبر بزرگوار انقلاب و چشم و چراغ جامعه است، در همین راستا رئیس جمهور باید ناصح، امین، معلم اخلاق و ادب و خدمت و فضیلت باشد، باید موقعیت خود را خوب بشناسد و در انجام وظایف محوله با شجاعت و قدرت و بصیرت عمل کند.

دری ‌نجف‌آبادی اظهار داشت: رئیس جمهور باید ولایت‌مدار، مردم‌دار، خدمتگزار و امانتدار بیت‌المال باشد و همکاران خود را از بهترین‌ها و متعهد‌ترین‌ها انتخاب کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: اما انتخاب اصلح، شایسته‌ترین، پاک‌ترین، خدوم‌ترین و کاردان‌ترین‌ها بر عهده خود مردم، نخبگان و فرهیختگان و گروه‌های مرجع و صاحب‌نظران دینی و سیاسی است.

وی به صفات لازم فرد اصلح اشاره کرد و بیان داشت: رجال، مذهبی، سیاسی، دارای حسن سابقه، امانتدار، متعهد، مومن، باتقوا، معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران، مرزبان استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور و... از خصوصیات و معیار‌های گویای یک کاندیدای اصلح و شایسته است.

انتهای پیام/87001/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول