اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سنندج در مجلس:

کاندیداها باید به تصمیمات شورای نگهبان احترام بگذارند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیمات شورای نگهبان در چارچوب قانون اساسی است و کاندیداها باید در صورت تایید و یا رد صلاحیت به نظر این نهاد احترام بگذارند.

کاندیداها باید به تصمیمات شورای نگهبان احترام بگذارند

سیدحسن علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می‌کند و با توجه به عهد و پیمانی که دارند هدف آنان اجرای عدالت است و باید بر اساس واقعیات نظر دهند.

وی افزود: افرادی که برای کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند باید به قانون تمکین کنند چرا که قانون اساسی و شورای نگهبان در این زمینه فصل‌الخطاب است.

علوی تصریح کرد: باید قبول داشته باشیم که شورای نگهبان برای تشخیص صلاحیت بهتر افراد برای مسئولیت‌هاست و باید آنها تشخیص دهند که چه افرادی صلاحیت بهتری برای ریاست جمهوری به عنوان سکاندار قوه اجرایی کشور دارند.

وی یادآور شد: مجموعه تصمیم‌گیری‌ها در شورای نگهبان بر اساس قواعد قانونی و در چارچوب آیین‌ها و دستورالعمل‌ها گرفته می‌شود و اگر تعدادی افراد از این صافی عبور می‌کنند و یا اگر تعدادی باز می‌مانند به این معنا نیست که افراد واجد شرایط صلاحیت مسئولیت سیاسی را ندارند بلکه ممکن است این افراد صلاحیت و امتیازات لازم برای سکانداری آن پست نداشته باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری امسال تاکید کردند که باید هر قشر و هر قبیله با هر ایده‌ای که دارند در انتخابات شرکت کنند و آنکه عده‌ای از میان تعداد زیادی از نامزدها تایید صلاحیت شوند و بمانند حتما دارای امتیازات و مسئولیت‌های سیاسی و مدارج عالی و تجربیات بیشتری هستند چرا که سکاندار نظام جمهوری اسلامی را بر عهده می‌گیرند.

وی تاکید کرد: اگر شورای نگهبان در جایی سخت‌گیری می‌کند باید قبول کنیم که همه چیز بر اساس قانون است و نباید حاشیه‌سازی کنیم.

مسایل اقتصادی کشور نتیجه ناکارآمدی مدیران است

علوی در ادامه به مشکلات اقتصادی دامنگیر کشور  اشاره کرد و گفت: مردم هم‌اکنون به شدت گرفتار مسایل اقتصادی است و این امر به دلیل ناکارآمدی مسئولان و مدیران در سطح شکور است که نتوانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی به حادثه سال 88 و فتنه‌ و آشوب‌های کشور در آن سال اشاره کرد و افزود: تجربه سال 88 تجربه خوبی برای افراد زیادی که چنین حرکت‌های تنش‌زایی ایجاد کردند، است چرا که تنها آن افراد متضرر می‌شوند و در نهایت دود این ضرر به مملکت و مردم برمی‌گردد.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات خرداد ماه امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم با ایجاد فضای نشاط مردم با فکر بازتر در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

علوی اضافه کرد: انتخاب و انتخابات بسیار مهم است و کسانی که انتخاب می‌شوند باید بدانند که برای چه انتخاب شدند و وظیفه آنان چیست و باید افراد منتخب حرفی برای گفتن داشته باشند.

انتهای پیام/79005/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول