اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به فارس:

موضع‌گیری در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری در برابر مردم‌سالاری است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای نگهبان فصل‌الخطاب است گفت: موضع‌گیری در برابر شورای نگهبان پس از احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری موضع‌گیری در برابر مردم‌سالاری است.

موضع‌گیری در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری در برابر مردم‌سالاری است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در پاسخ به خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با اشاره به اینکه تا پایان وقت اداری امروز احراز صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشخص می‌شود، اظهار کرد: شورای نگهبان وسیله‌ای برای حضور حداکثری مردم بوده و مردم را در این تکلیف کمک می‌کند.

وی افزود: طبیعی است که هر جریانی در حسب قدرت‌یابی در برابر نظر شورای نگهبان موضع‌گیری می‌کند.

علم‌الهدی با تأکید بر اینکه، موضع‌گیری در برابر شورای نگهبان موضع‌گیری در برابر مردم‌سالاری است، خاطرنشان کرد: برخی با موضع‌گیری در برابر نظر شورای نگهبان می‌خواهند جریان ضدمردمی ایجاد کرده و مردم را از حق طبیعی خود در انتخابات محروم کنند.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت 34 سال از نظام اسلامی امروز مردم با آگاهی و هوشیاری نباید به این جوسازی و عملیات روانی این جریان‌ها توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری مسئولیت شورای نگهبان را مبتنی بر قانون اساسی احراز صلاحیت کاندیداها دانست و اذعان داشت: قانون اساسی مسئولیت احراز صلاحیت‌ها را به عهده شورای نگهبان گذاشته و همه باید نسبت به نتیجه بررسی‌های شورای نگهبان تمکین کنند.

وی تأکید کرد: حضور شورای نگهبان برای احراز صلاحیت کاندیداها در انتخابات در تمام کشورها مرسوم بوده و به ویژه کشورهای دموکراسی نسبت به این مسئله اهتمام ویژه‌ای دارند.

علم‌الهدی یادآور شد: می‌توان از احراز صلاحیت به دست شورای نگهبان با عنوان یکی از ابعاد دموکراسی یاد کرد و از کسانی که در برابر آن موضع‌گیری می‌کنند یعنی در برابر مردم‌سالاری و دموکراسی شکل گرفته‌اند.

امام جمعه مشهد مقدس خطاب به کسانی که پس از احراز صلاحیت، رد صلاحیت شده‌اند، گفت: افرادی که رد صلاحیت می‌شوند نباید از مسیر خدمت به نظام و مردم عقب بکشند و همچنین کسانی که تأیید صلاحیت می‌شوند باید پیش از جلب رضای مردم، جلب رضای خدا را به دست بیاورند.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، نظر شورای نگهبان فصل‌الخطاب بوده و باید در مقابل آن تمکین کرد.

انتهای پیام/70023/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول