اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

کاندیداها در زمان اعلام نظر شورای نگهبان نیز تابع قانون باشند

امام جمعه شهرهای جویبار و نکا در مازندران گفت: کاندیداها در زمان اعلام نظر، شورای نگهبان نیز باید تابع قانون باشند.

کاندیداها در زمان اعلام نظر شورای نگهبان نیز تابع قانون باشند

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل ‌قلی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری درباره وظیفه کاندیداها در قبال تمکین به نظر شورای نگهبان درباره رد صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پیروی از ولایت فقیه مدنظر همه نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب اسلامی ایران لزوم توجه همگان به قانون را در سخنرانی‌های متعددی مطرح کردند.

امام جمعه جویبار تصریح کرد: کاندیداها همانطور که برای ثبت‌نام به وظیفه قانونی خود عمل کردند در زمان اعلام نظر شورای نگهبان نیز تابع قانون باشند.

وی تاکید کرد: نفع دنیا و آخرت افراد این است که در برابر قانون تمکین کنند.

امام جمعه جویبار در ادامه با اشاره به عدم تمکین قانون توسط برخی افراد در گذشته تاکید کرد: کسانی که قصد دارند در کشور کار خلاف قانون انجام دهند از گذشتگان عبرت بگیرند.

وی ادامه داد: کسانی که قانون‌گریزی داشتند در حال حاضر منفورترین افراد در جامعه شدند و ممکن است این افراد در گذشته دارای سابقه خدمتی خوبی در  کشور بودند اما عدم تمکین به قانون این افراد را به منفورترین فرد در جامعه بدل کرد.

قلی‌پور خطاب به داوطلبان انتخابات در کشور بیان داشت: همانطور که برای ثبت‌نام احساس تکلیف کردید با اعلام شدن نظر شورای نگهبان نیز اطاعت از قانون را یک تکلیف بر خود بدانند و به نظرات شورای نگهبان احترام بگذارید.

وی در ادامه درباره وظیفه مردم و طرفداران کاندیداها درباره نظر شورای نگهبان گفت: در حال حاضر سرافرازی نظام اسلامی برای ما مهم‌ترین چیزی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

خطیب جمعه جویبار ادامه داد: راه سعادت مردم و کشور در تبعیت از ولی فقیه رقم می‌خورد و مردم باید تابع ولی فقیه باشیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به لزوم تمکین عامه مردم به نظر شورای نگهبان گفت: در شورای نگهبان انسان‌های صالح جمع شدند که در رد و یا تایید صلاحیت افراد قانون را رعایت می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم از بین کسانی که تایید شدند باید اصلح را انتخاب کنند.

حجت‌الاسلام قلی پور در پایان گفت: در روز قیامت بیشترین کسانی که حسرت می‌خورند کسانی هستند که آخرت خویش را به دنیای دیگران بفروشند.

تمکین به قانون مهمترین وظیفه کاندیداهای انتخابات است

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در مازندران نیز در گفت‌و گو با فارس گفت: التزام و تمکین به قانون، مهمترین وظیفه کاندیداها و مردم در انتخابات آینده است.

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی لایینی بیان داشت: لزوم هوشیاری مردم در مقابل فتنه دشمنان از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در مازندران تاکید کرد: برخی از تبلیغات سوء دشمنان، راهی برای قانون‌گریزی در داخل کشور فراهم نکند.

وی به سخنان رهبری در روزهای گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تاکید بر رونق انتخابات، حضور گسترده و التزام عملی به قانون تاکید فراوان داشته‌اند که باید با حفظ وحدت و انسجام، همه ما در راستای قانون عمل کنیم و از تفرقه و ایجاد تنش در جامعه خودداری کنیم.

محمدی لایینی با اشاره به برنامه‌های مختلف ماهواره‌ای و ضدفرهنگی دشمن خاطر نشان کرد: دشمنان دست از فتنه خود بر نداشته و در انتظار فرصتی هستند تا بر پیکره نظام ضربه وارد کنند که با هوشیاری مردم ایران و حضور گسترده در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری بار دیگر تیر دشمنان به سنگ می‌خورد.

وی گفت: اکنون در شرایط حساسی قرار گرفته‌ایم که باید دشمن‌شناسی داشته باشیم و همه کاندیداها باید این نقشه دشمن را به خوبی بشناسند و بدانند تنها راه مقابله با این ترفند‌ها و نقشه شوم دشمن مجهز شدن ملت به بصیرت است.

رئیس سابق دفتر شورای نگهبان در مازندران ادامه داد: تجهیز به عنصر بصیرت، احساس تکلیف و حضور همه‌جانبه در صحنه انتخابات، مهم‌ترین عامل در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است که باید با عمل درست به قانون انتخاباتی با شور و شعور برگزار کنیم.

وی اظهار داشت: در نظام ما هم حقوقدانان و فقها همه تأیید شده‌اند و کار این گزینش را طبق قانون بر عهده دارند و با بررسی روی شخصیت‌ها، افراد دارای صلاحیت را معرفی می‌کنند و جای نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

محمدی لایینی افزود: دشمنان یک هدف عمده را دنبال می‌کنند آن هم جدایی مردم از دولت و نظام است که این امری نشدنی است چرا که ملت ایران با وحدت، همدلی تا آخرین نفس پشتیبان ولایت فقیه و نظام هستند.

انتهای پیام/86004/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول