اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خرمشهر 31 سال پس از آزادی ـ 9

ملک‌نیا: عدم مدیریت منجر به هدررفت بودجه بازسازی خرمشهر شد

یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس خرمشهر گفت: مدیریت ضعیف منجر به هدررفتن بودجه بازسازی در این شهرستان شد.

ملک‌نیا: عدم مدیریت منجر به هدررفت بودجه بازسازی خرمشهر شد

حسین ملک‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: اگر بگوییم که در این سال‌ها در خرمشهر کاری نشده است سخنی به گزاف گفته‌ایم.

وی افزود: روزی که خرمشهر را از چنگال بعثی‌ها آزاد کردیم این شهر به تلی از خاک تبدیل شده بود.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس ادامه داد: اگر هم بگوییم که روند بازسازی خرمشهر بسیار خوب و بدون هیچ مشکلی بوده باز انصاف رعایت نشده است.

*ضعف مدیریت

ملک‌نیا تصریح کرد: اعتباراتی که از سال 68 برای بازسازی خرمشهر تخصیص داده شد به طور مناسبی هزینه نشد و این نیز ناشی از ضعف مدیریت بود.

وی اضافه کرد: در آن دوران افرادی بودند که با قصد خدمت به مردم آمده بودند اما تجربه و پختگی لازم برای کار مدیریتی را نداشتند،‌همین امر منجر به هدر رفتن منابع شد.

*مشکلاتی نظیر فاضلاب، آسفالت و خرابی‌های بازمانده از جنگ

مدیر مرکز دفاع مقدس خرمشهر خاطرنشان‌ کرد: این ضعف‌ها موجب شد تا اکنون خرمشهر با وجود گذشت بیش از سه دهه از آزادسازی هنوز با مشکلاتی همچون فاضلاب، آسفالت خیابان‌ها و خرابی‌های بازمانده از جنگ مواجه باشد.

ملک‌نیا افزود: در آن دوران به دلیل اینکه مسئولان می‌خواستند ستاد بازسازی را زودتر تعطیل کنند بدون اینکه از صاحبان مخروبه‌های باقی مانده از جنگ بخواهند که نسبت به تخریب این ملک خود اقدام کنند بودجه تخریب و بازسازی را به آنها می‌دادند و بسیاری از مالکان این منازل این پول‌ها را به جای هزینه در خرمشهر به شهرهای دیگر برده و در آنجا اقدام به خرید منزل و اقامت می‌کردند.

*مخروبه‌ها به محلی برای تردد حیوانات وحشی تبدیل شده است

وی ادامه داد: این مسئله موجب شده است تا با گذشت سال‌ها از پایان جنگ هنوز هم مخروبه‌هایی در شهر وجود داشته باشد که آثار جنگ بر روی آنها موجود است و به محلی برای تردد حیوانات وحشی تبدیل شوند.

انتهای پیام/72008/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول