اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی استان بوشهر:

شوراهای اسلامی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی استان بوشهر گفت: شوراهای اسلامی بر نحوه عملکرد شوراها و دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند.

شوراهای اسلامی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عباس دهقان صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اهداف ویژگی‌های نظارت مفید و مؤثر شوراهای اسلامی بر شوراها و دستگاه‌های اجرایی گفت: ارتقای کارآمدی و ثمربخشی فعالیت شوراهای اسلامی، پاسخگو بودن شوراها در مقابل هم به صورت سلسله مراتبی و در مقابل مردم بخشی از اهداف مهم طرح نظارت شوراهای اسلامی بر دستگاه‌های اجرایی است.

وی ادامه داد: اصلاح رفتارهای شغلی و عملکردی شوراها و شفافیت امور محوله و نیز کاهش ایرادگیرهای احتمالی بر عملکرد شوراها از اهداف مهم و اجرایی این طرح است که امید است شاهد نقش مؤثر و مفید این طرح در سطح شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان در پایان دوره 6 ساله فعالیت شوراها باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت و ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی استان بوشهر با بررسی فعالیت‌های اصلی کارگروه نظارت و ارزیابی عنوان کرد: بررسی مصوبات و تطبیق آن با قوانین و مقررات، تشخیص نارسایی‌ها و نقاط قوت و ضعف و پیشنهاد اصلاح فرآیندها و عملکردها، برقراری تعامل و هم‌افزایی بین شوراهای اسلامی و نیز بررسی ساز و کارهای اداری مالی و بودجه شورا از مهم‌ترین وظایف کارگروه نظارت و ارزیابی است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع در طول یک‌دوره عمر خدمت‌رسانی شوراها، عملکرد آنان مورد نظارت و بررسی قرار خواهد گرفت و یقیناً این اقدام به یک خود ارزیابی و دیگر ارزیابی منجر خواهد شد که نتایج آن چراغ راه شوراهای اسلامی دوره بعد خواهد بود.

دهقان با اشاره به وظایف و اختیارات قانونی شوراهای اسلامی شهر در ماده 71 قانون مرتبط با نظارت گفت: نظارت ارزیابی عملکرد شوراهای اسلامی شهرها بر اساس وظایف و اختیارات این شوراها در ماده 71 قانون و با استفاده از 10 بند از 34 بند وظایف خاص شورای شهر که به نظارت ویژه شوراها اشاره دارد مورد نظارت و ارزیابی عملکرد قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: عمر کاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره سوم 12 شهریورماه سال‌جاری پایان می‌یابد.

انتهای پیام/66006/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول