اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان:

ارشاد اصفهان در ارزیابی عملکرد خبرنگاران کوتاهی می‌کند

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در حوزه مطبوعات تنها به صدور مجوز اکتفا کرده و نظارتی بر روی خبرنگاران و نحوه جذب و به‌کارگیری آنان در رسانه‌ها ندارد.

ارشاد اصفهان در ارزیابی عملکرد خبرنگاران کوتاهی می‌کند

حسن قانونی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه خداوند به قلم قسم یاد کرده است و از همین رو آنچه مورد تأکید خداست به یقین دارای اهمیت و جایگاه ویژه است، اظهار کرد: شغل و حرفه خبرنگاری و روزنامه‌نگاری حرفه‌ای تخصصی است که نیازمند کسب آموزش‌های لازم و بهره‌گیری از کلاس‌های تخصصی حوزه رسانه است که در روزگار فعلی به فراموشی سپرده شده است.

وی با تصریح بر این نکته که نحوه ورود افراد به رسانه‌ها برای فعالیت در عرصه خبر و رسانه کارشناسی نشده و براساس ارتباط و علاقه است، افزود: این در حالی است که خطیرترین، حساس‌ترین و مهم‌ترین فعالیت در جامعه کنونی، فعالیت در رسانه‌ها است و به یقین قلم و متون خبرنگاران از تیغ جراحی جراحان حساس‌تر و مخاطره‌انگیزتر است، چه آنکه جراح تنها سلامت افراد معدودی را در اختیار دارد و خبرنگاران سلامت روح و جسم مردم و جامعه را در دست دارند.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان اصفهان، لزوم نظارت بر نحوه جذب و به‌کارگیری خبرنگاران در رسانه‌های گروهی استان را مورد تأکید قرار داد و اذعان داشت: آبروی بسیاری از اصحاب رسانه به علت ورود برخی افراد خبرنگار در نشست‌های خبری و رسانه‌ای شهر به مخاطره افتاده و بیم آن می‌رود که اعتماد عمومی مردم و مسئولان به خبرنگاران به عنوان آگاه‌ترین و دلسوزترین افراد جامعه سلب شود.

وی تصریح کرد: تدوین آئین‌نامه نحوه جذب و به‌کارگیری خبرنگاران و نظارت بر حسن عملکرد خبرنگاران در رسانه‌ها، مسئله‌ای است که متولی خاصی در کشور و استان ندارد و به نظر می‌رسد اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها در این مسئله وارد عمل شود و با تدوین آئین‌نامه اجرایی ارتباط دستگاه‌ها با رسانه‌ها، از جایگاه خبرنگاران و رسانه‌ها بیشتر دفاع کنند.

قانونی در ادامه نقش تشکل‌های رسانه‌ای در این عرصه را مؤثر دانست و گفت: تشکل‌های مطبوعاتی همچون خانه مطبوعات با حضور فعالانه خود در عرصه رسانه‌ای شهر و استان، سعی می‌کنند به صورت قیم‌مابانه و با ارائه توصیه‌های لازم به رسانه‌ها از حیثیت جایگاه رسانه و خبرنگاران بیش از پیش دفاع کنند، اما چون توصیه‌های آنها ضمانت اجرایی ندارد از سوی مسئولان و رسانه‌ها توجه کافی به آن نمی‌شود.

وی بر لزوم جذب و به‌کارگیری خبرنگاران تخصصی در رسانه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: احتمال بروز برخی اتفاقات امنیتی به خاطر کوتاهی در تدوین برنامه و استراتژی جذب خبرنگاران در رسانه‌ها و نحوه حضور نمایندگان آنان در نشست‌های خبری و رسانه‌ای وجود دارد که به طور یقین اگر اتفاقی روی دهد، انگشت اتهام به سمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به عنوان متولی رسانه‌ها نشانه می‌رود.

قانونی در پایان با اشاره به اینکه فعالیت خبرنگاران نباید از سوی هیچ نهاد و مسئولی به صورت غیرقانونی محدود و محصور شود، ادامه داد: انتظار می‌رود، جایگاه و شانیت رسانه‌ها و اهمیت و حساسیت رسالت خطیر و سرنوشت‌ساز آنان از سوی مسئولان استانی و شهری و مدیران رسانه‌ای بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2301/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول