اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر صورت می‌گیرد

رونمایی از سی‌دی سخنرانی حمید چریک و شهید مغفوری در کرمان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: سی‌دی سخنرانی دو روز قبل از شهادت سردار حمید ایرانمنش معروف به حمید چریک از شهدای عملیات بیت‌المقدس برای نخستین بار در سطح استان کرمان پخش می‌شود.

رونمایی از سی‌دی سخنرانی حمید چریک و شهید مغفوری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های سوم خرداد به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: ماکت‌سازی مسجد جامع خرمشهر، سنگرسازی و نقالی در میدان‌ها و پارک‌های شهر کرمان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از پخش خاطرات 60 ثانیه‌ای دفاع مقدس و ویژه‌ برنامه‌های سوم خرداد در صدا و سیمای استان کرمان خبر داد و اذعان داشت: دیدار مسئولان ادارات و سازمان‌ها با خانواده شهدای عملیات بیت‌المقدس به همراه رونمایی از ده‌ها کتاب دفاع مقدس در منازل شهدا صورت می‌گیرد.

ابوالحسنی خاطر نشان کرد: سی‌دی سخنرانی دو روز قبل از شهادت سردار حمید ایرانمنش معروف به حمید چریک از شهدای عملیات بیت‌المقدس برای نخستین بار در سطح استان کرمان پخش می‌شود که حرف‌های بسیار ارزنده‌ای دارد.

وی افزود: همزمان با ایام اعتکاف راویان در مساجد حضور یافته و به خاطره‌گویی در جمع معتکفان می‌پردازند و از طرف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان 5 هزار جلد کتاب دفاع مقدس به کتابخانه‌های مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها اهدا می‌شود.

وی با اعلام افتتاح حرم مطهر شهدای گمنام محی‌آباد بیان داشت: ویژه برنامه پدران آسمانی به مناسبت ولادت امیرالمؤمنان (ع) و مالتی‌مدیای شهید مغفوری رونمایی و پخش می‌شود.

ابوالحسنی با بیان اینکه برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اکثر ارگان‌ها و نهادهای استان کرمان درگیر مراسمات بزرگداشت شدند، تصریح کرد: کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان در این ایام برای کودکان برنامه‌هایی را در سطح استان و گلزارهای شهدای کرمان تدارک دیده است.

وی از برنامه‌های ویژه سه زورخانه شهدای کارگر، امیرالمؤمنان (ع) و پهلوان ناصر خبر داد و اذعان داشت: زنگ پیروزی و مقاومت به مناسبت سوم خرداد و ولادت امیرالمؤمنان (ع) بعد از نماز مغرب و عشا همزمان در سراسر زورخانه‌های استان کرمان به صدا در می‌آید که به همت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان جشن ولادت و پیروزی در سوم خردادماه ساعت 9 صبح در پردیسان قائم برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان رشادت‌ها و دلاوری‌های کرمانی‌ها در عملیات بیت‌المقدس ابراز داشت: حضور کرمانی‌ها موجب شد تا عراقی‌ها از خرمشهر غافل شوند به جرأت مدعی هستم که فتح خرمشهر غیرممکن بود و کرمانی‌ها در این عملیات نقش سنگینی به عهده داشتند.

وی با بیان اینکه شهید حمید ایرانمنش معروف به حمید چریک، حمید عرب‌نژاد، ناصر فولادی، محمدتقی ابوسعیدی، محمد افغانی معروف به میثم از سرداران کرمانی هستند که در این عملیات به شهادت رسیدند، بیان داشت: آمار اعلام شده حضور کرمانی‌ها در عملیات بیت‌المقدس 6 هزار نفر بوده است که 12 نفر مفقود، 207 شهید، 782 نفر مجروح و 64 اسیر کرمانی در تیپ ثارالله حضور داشتند.

ابوالحسنی روز سالروز آزادسازی خرمشهر را با عنوان روز ملی ایثار، مقاومت و پیروزی خواند و خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی یکی از فرماندهان مؤثر دوران دفاع مقدس که تا پایان جنگ در جبهه‌ها بود و جایگزینی نداشت در تمام عملیات نیز به نحوی زخمی شد و حتی در عملیات بیت‌المقدس ماشین وی روی مین رفت که خواست خداوند بود تا برکتی برای جبهه مقاومت بازوی ولایت باشد.

انتهای پیام/80028/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول