اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سخنرانی قالیباف در قزوین+ تصاویر

قالیباف: با مدیریت جهادی بیکاری جوانان را برطرف می‌کنم

محمدباقر قالیباف گفت: با اجرای مدیریت جهادی و با استفاده از توان و ظرفیت‌های کشور بیکاری جوانان را برطرف می‌کنم.

قالیباف: با مدیریت جهادی بیکاری جوانان را برطرف می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در مسجد محمد رسول‌الله (ص) این شهر با بیان اینکه معتقد است با ظرفیت‌های موجود می‌توان بیشتر مشکلات ‌اقتصادی و فرهنگی کشور را برطرف کرد، اظهار داشت: با اجرای مدیریت جهادی از توان و ظرفیت‌های کشور به صورت بهینه استفاده می‌کنم تا با همکاری و اتحاد یکدیگر مشکلات بیکاری و دغدغه‌های جوانان کشور برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند که آمار بیکاری در کشور 14 درصد است، ابراز داشت: ما این آمار را قبول داریم ولی امیدوارم که آنان دو موضوع شغل با فرصت‌های شغلی را با یکدیگر اشتباه نکنند و یا آگاهانه جای این دو موضوع را با یکدیگر جابه‌جا نکنند که اگر چنین کنند به نظام خیانت کرده‌اند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه بیشتر خانواده‌ها با مشکل بیکاری مواجه هستند، اذعان داشت: این بیکاری در بین جوانان فارغ‌التحصیل کشور 29 تا 30 درصد است که موجب شده ناامیدی در بین آنان ایجاد شود.

قالیباف اضافه کرد: جوانان نباید دچار یاس شوند چراکه کشور ما ظرفیت‌های بسیاری برای اشتغال‌زایی دارد که با مدیریت درست و صحیح می‌توان این مشکل بیکاری را به نحو مطلوبی برطرف کرد و نشاط و شادی را در بین افراد جامعه حاکم کرد.

وی به شرایط بد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: بنده برای رفع این مشکلات برنامه جامعی مدون و تدوین کرده‌ام که با اجرای آن مطمئن هستم بیشتر مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه شهرداران قبلی تهران در زمان مدیریت‌شان فاصله امکانات شهری در شمال و جنوب تهران را بیشتر کرده بودند، ابراز داشت: زمانی که شهردار تهران شدم به مردم گفتم برای حفظ فاصله امکانات شهری در شمال و جنوب شهر تهران تلاش می‌کنم.

وی ادامه داد: با همت مضاعف تلاش کردم تا عدالت در تهران اجرا شود و شهر به سمت پیشرفت حرکت کند و اکنون شاهد هستیم نه تنها فاصله امکانات شهری در شمال و جنوب این شهر حفظ شده بلکه کاهش مطلوبی یافته است.

قالیباف با بیان اینکه متأسفانه اعتماد در بین مردم کم‌رنگ‌تر شده است، اذعان داشت: برخی از افراد جامعه فکر می‌کنند که بنده نیز همانند سایر نامزدهای انتخاباتی سخنانی را بیان می‌کنم تا بتوانم با رأی آوردن رئیس‌جمهور کشور شوم ولی هرگز این مطلب صحت ندارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: با اطمینان و باور راسخ به شما می‌گویم با عنایت به خداوند متعال و روحیه‌ای که دارم هرگز زیر بار تعهدی که در توانم نباشد نروم و این مطلب را می‌توانید با مراجعه به کارنامه 35 ساله‌ام که به مردم خدمت کرده‌ام مشاهده کنید.

وی اذعان داشت: بنده بعد از انتخاب شدنم به عنوان رئیس ‌جمهور برای بهبود وضعیت نابسامان کشور تلاش می‌کنم تا به سرعت مشکلات کشور برطرف و آرامش روحی و روانی در بین افراد جامعه حاکم شود.

قالیباف با بیان اینکه هر روز بیش از 17 ساعت برای خدمت به مردم تلاش می‌کند تا بتواند مشکلات آنان را برطرف کند، اذعان داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون بنده فعالیت اقتصادی شخصی انجام نداده‌ام و برای رد این حرف‌هایم کسی نمی‌تواند سندی بیاورد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری بیان کرد: افتخار می‌کنم خادم ملت هستم و این افتخار را مدیون انقلاب اسلامی هستم که این فرصت خدمت را برایم مهیا کرده است.

این مسئول متذکر شد: اکنون به دلیل وضعیت بد اقتصادی فردی که هزار میلیارد یا 10 میلیون تومان سرمایه دارد بلاتکلیف است و این به دلیل مدیریت غلط و سیاست‌زدگی در اداره کشور است که باید اصلاح شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: مشکلات و چالش‌های موجود در شهر، استان و کشور را بررسی کردم و برنامه‌ای تدوین کرده‌ام که با اجرای این برنامه‌ها در کشور، استان و شهر می‌توانم بسیاری از مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را برطرف کنم.

قالیباف به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای این قانون مقرر شد که پرداخت نقدی به مردم، کشاورزان و تولیدکنندگان صورت بگیرد که متأسفانه این قانون فقط در بخش پرداخت یارانه به مردم انجام شد.

وی ادامه داد: به نظر من یکی از علت‌های اصلی عدم اجرای کامل این قانون سیاست‌زدگی در مدیریت کشور است و اکنون وضع مشکلات اقتصادی به این شدت ارتقا یافته است که باید با مدیریت درست اصلاح شود.

این مسئول با بیان اینکه باید با مدیریت جهادی کشور را اداره کرد، ابراز داشت: با اجرای این مدیریت هر وعده‌ای که در دوره شهرداری تهران به مردم این شهر دادم با عنایت خداوند متعال و همت و تلاش مضاعف مسئولان مربوطه در این نهاد توانستم این وعده‌ها را محقق کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به نحوی مدیریت خود در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: چند روز گذشته جوان 35 ساله در آتش‌نشانی تهران برای نجات یک کودک، جان خود را فدا کرد که ارایه این خدمات در شهرداری تهران به مردم را نمی‌توان با پول سنجید چراکه فرهنگ خدمت به مردم در وجود این فرد نهادینه شده بود که توانست چنین اقدام با ارزشی را انجام دهد.

وی ادامه داد: جامعه ما نیازمند فرهنگ خدمت صادقانه به مردم است و بنده در مدیریت کشور برای اجرای این فرهنگ تلاش و همت مضاعفی می‌کنم تا بتوانم بیشتر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را برطرف کنم.

قالیباف متذکر شد: دو بار در وعده‌ای که به مردم شهر تهران دادم نتوانستم به وعده‌ام عمل کنم، یکی در احداث برج میلاد بود که به دلیل مشکلاتی از جمله زمستان سخت این پروژه شش ماه به تأخیر افتاد و وقوع این مشکلات را نیز به مردم این شهر توضیح دادم تا مردم از مشکلات پروژه مطلع شوند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: مردم جامعه ما افرادی با گذشت و با محبت هستند و هر موضوعی را که با منطق به آنان توضیح بدهیم می‌پذیرند و تحقق این امر موجب می‌شود تا آنان احساس کنند که مسئولان در اجرای پروژه‌ها با هدف خدمت صادقانه به مردم تلاش می‌کنند و همین امر منجر به ارتقای اعتماد آنان به نظام می‌شود.

سیستم ربای بانکی کشور باید اصلاح شود

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه در بیشتر بانک‌ها وضع معاملات به صورت ربا انجام می‌شود، ابراز داشت: جامعه‌ای که در آن به این نحو معاملات انجام شود به سمت پیشرفت حرکت نمی‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه کشاورزان و صنعتگران برای ارتقای وضعیت شغلشان از بانک‌ها وام با بهره 20 درصد دریافت می‌کنند تا بتوانند تولیداتشان را رونق دهند، اذعان داشت: این تولیدکنندگان در پایان فعالیتشان هرچه سود دریافت کردند باید به بانک‌ها ‌بپردازند.

وی اضافه کرد: این سیستم بانکی به هیچ عنوان برازنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و باید شیوه‌های بکارگیری در سیستم بانکی با مدیریت مقتدر و نظام‌مند تغییر یابد تا تولیدکنندگانی که از بانک‌ها وام دریافت می‌کنند بتوانند خودشان نیز از سود حاصل از کارشان بهره‌مند شوند.

این مسئول با بیان اینکه در قانون اساسی مردم حقوقی دارند که باید این حقوق رعایت شود، اظهار داشت: همه مسئولان نظام باید به این قانون پایبند باشند تا بتوانند این حقوق را در جامعه احیا کنند تا رضایت آنان را کسب کنند.

قالیباف ابراز داشت: برخی از افراد با قانون اساسی توانستند نامزد انتخابات شوند و در آن زمان به این قانون پایبند و اجرای آن را لازمه اداره کشور می‌دانستند ولی متاسفانه اکنون بیان می‌کنند که این قانون ظرفیت و توان مدیریت کشور را ندارد که ابراز چنین بیاناتی خلاف قانون است و باید از آن به شدت پرهیز کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری بیان کرد: به نظر من با اجرای قانون اساسی می‌توان مدیریت و اداره کشور را به نحو احسن انجام داد و کشور را با سرعت خوبی در مسیر رشد و پیشرفت حرکت داد.

انتهای پیام/77009/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول