اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

کثرت افراد با صلاحیت کمتر موجب تفرقه در انتخابات می‌شود

امام جمعه موقت شیراز در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر افراد دارای صلاحیت کمتر کنار نرفته و کار را به افراد شایسته‌تر واگذار نکنند، کثرت بیش از حد باعث تفرقه می‌شود.

کثرت افراد با صلاحیت کمتر موجب تفرقه در انتخابات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با گرامیداشت روز روابط عمومی اظهار داشت: اگر یک واحد روابط عمومی خوب عمل کند افراد کمتر از عملکرد ادارات ناراضی می‌شوند.

وی افزود: روابط عمومی برای توجیه و پاسخگویی است اما گاهی در ادارات صف‌های طولانی دیده می‌شود که افراد کهنسال برای یک راهنمایی کوچک از این اتاق به آن اتاق می‌روند.

اردکانی تصریح کرد: اگر چه از نظر تکریم ارباب رجوع در اکثر دستگاه‌ها کارهای خوبی انجام شده است اما هنوز نقائصی در این زمینه وجود دارد.

وی ابراز داشت: روابط عمومی با عملکرد خوب خود می‌توانند از سردرگمی مردم جلوگیری کرده، عملکرد و روند کار اداری را برای مردم توجیه کنند و نظرات و انتظارات مردم را نیز به مدیران انتقال دهند.

*گردشگری می‌تواند درس خودسازی باشد

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در قرآن به نگرش در آثار و احوال گذشتگان سفارش شده و با توجه به فرا رسیدن هفته گردشگری باید حفظ آثار و اماکن باستانی در دستور کار متولیان امر باشد.

وی ادامه داد: یادآوری عظمت گذشتگان موجب یقظه شده و انسان را از ماده‌پرستی باز می‌دارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: انسان زمانی به عظمت پاسارگاد و تخت جمشید و سایر مکان‌های تاریخی می‌نگرد متوجه می‌شود که گذشتگان از آن عظمت و آن همه شوکت چیزی با خود نبرده‌اند.

*تقوی به انسان قدرت تمیز می‌بخشد

اشاره به آیه شریفه «ان تتقوالله یجعل لکم فرقانا» مقدمه بحثی شد که امام جمعه موقت شیراز با عنوان بصیرت به آن پرداخت.

وی گفت: خداوند برای متقین قدرت تشخیص حق از باطل قرار می‌دهد.

رضوی اردکانی اضافه کرد: آن که تقوی ندارد به سادگی در فتنه‌های زمانه گمراه شده و حق را از باطل تشخیص نداده و به هلاکت فرو می‌افتد.

وی ابراز داشت: در انتخابات پیش رو نیز باید با ایمان به خدا و استفاده از نظر افراد دارای بصیرت یاوه‌گویی و توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

*احتمال اختلاف‌افکنی وجود دارد

امام جمعه موقت شیراز در فراز دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز گفت: در انتخابات شوراها باید از قبیله‌پرستی و قبیله‌کشی پرهیز کرده و افراد دارای صلاحیت را بدون توجه به بستگی‌های قومی و قبیله‌ای برای نظارت بر امور شهری انتخاب کنیم.

خطیب نماز جمعه شیراز در مورد انتخابات ریاست جمهوری نیز بیان کرد: اگر افراد دارای صلاحیت کمتر کنار نرفته و کار را به افراد شایسته‌تر واگذار نکنند، کثرت بیش از حد باعث تفرقه می‌شود.

*عدم احراز صلاحیت به معنای منفی بودن پرونده نیست

وی با تاکید بر جایگاه فصل‌الخطاب شورای نگهبان در رد یا تایید کاندیداها، تصریح کرد: بحث ریاست جمهوری با مدیرکل یک اداره شدن یا وزارت بر عهده گرفتن تفاوت دارد و باید صلاحیت تصدی ریاست بر قوه مجریه برای شورای نگهبان احراز شود.

اردکانی ادامه داد: اینکه صلاحیت فردی برای ریاست جمهوری احراز نشود به معنای آن نیست که وی دارای پرونده منفی بوده بلکه معنای آن را دارد که ادله و قرائن لازم از سوابق پیشین فرد برای تصدی ریاست بر قوه مجریه به دست نیامده است.

*شورای نگهبان به رسالت خود عمل می‌کند

امام جمعه موقت شیراز در ادامه افزود: به طور قطع همان‌گونه که امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تاکید دارند شورای نگهبان بدون توجه به جوسازی‌ها تنها به وظیفه خود عمل کرده و کاندیداها نیز باید جایگاه فصل‌الخطاب شورای نگهبان را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: راه‌های قانونی برای اعتراض به نظر شورای نگهبان وجود دارد و مبادا مانند سال 88 کسانی اعتراض خود را به خیابان کشانده و برای کشور هزینه ایجاد کنند.

ارکانی با بیان اینکه مسئله تایید صلاحیت در تمام دنیا وجود دارد، ابراز داشت: حق غذا خوردن، تشکیل خانواده، تعیین محل سکونت و .. در ردیف حقوق عامه است اما حق مسئولیت‌پذیری تنها با وجود شرایطی ایفاد شده و معین می‌شود.

*شایعه‌پردازی در مورد رد و تاییدها نادرست است

امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز گفت: این سخنانی که در افواه عمومی یا از طریق پیامک در مورد تایید و رد صلاحیت افراد بیان می‌شود، صحیح نیست و شورای نگهبان در زمان مقرر نظر خود را از طریق وزارت کشور اعلام می‌کند.

اردکانی ادامه داد: مورد دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هیچ‌کس حق ندارد برای تایید فلان کاندیدا از مقام معظم رهبری خرج کند که از رای ایشان حتی خانواده محترم‌شان نیز خبر ندارند.

امام جمعه موقت شیراز در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه آحاد ملت به معیارهای انتخاب اصلح و قانون، فردی در انتخابات ریاست جمهوری برگزیده شود که خار چشم آمریکا و اسرائیل باشد.

انتهای پیام/2448/ق40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول