اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک:

اعتکاف در روایات با حج مقایسه شده است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک با تاکید بر اهمیت اعتکاف گفت: اعتکاف در روایات با حج مقایسه شده است.

اعتکاف در روایات با حج مقایسه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی که به مناسبت قرار گیری در آستانه ایام‌البیض پیش از خطبه‌های نماز جمعه ورامین سخن می‌گفت با اشاره به اهمیت ماه رجب افزود: باید در این ماه از فرصت دعا استفاده کرد، در روایات آمده اگر دعا و درخواست مومنین نباشد خداوند بر شما بی‌اعتنا می‌گشت، این تضرع‌ها و اشک‌ها همواره ارزشمند است اما در ماه رجب ویژگی خاصی دارد.

وی تصریح کرد: اینکه شب جمعه اول ماه رجب به عنوان لیله الرغائب مطرح است یکی از نشانه‌های عظمت این ماه است، بهترین دعا و آرزو این است که پایان کار انسان ختم به خیر شود، این ریاست‌ها، این نمایندگی‌های شورا و ریاست جمهوری یک دوره سهمگین در زندگی است.

غلامی اظهار داشت: دعا پرده غفلت و فراموشی خدا در زندگی ما را می‌درد، خداوند امروز در زندگی ما، خانواده ما، کسب و کار ما، ادارات ما و ... فراموش شده است و دعا این فراموشی‌ها را از بین می‌برد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین و قرچک تصریح کرد: اگر ارزش‌های دینی را به سخره بگیریم حاصل کار ما عذاب بزرگ قیامت خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت: این ماه فرصت مناسبی برای استغفار است، باید کاری کنیم که عطر خاص استغفار بوی گناهان را از بین ببرد.

سخنران امروز قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین با اشاره به ایام اعتکاف گفت: یکی از بهترین برنامه‌ها که در این ماه مطرح است و به برکت نظام اسلامی احیا شده برنامه اعتکاف است، اعتکاف در هر زمانی مورد توصیه و سفارش است، در ورامین هم 33 مجلس برای برگزاری این برنامه مناسب اماده هستند که لیست آنها و کارت‌هایشان آماده شده، بنرهایی در شهر نصب گردیده و پخش شده است.

وی با اشاره به عظمت اعتکاف عنوان کرد: در روایات مسئله اعتکاف با حج مقایسه شده است، حج هم مناسکی دارد و هم محرماتی، در اعتکاف ما هر دو را داریم، هم محرمات و هم مناسک خاص، در روایات داریم که زمانی که مناسک حج به جای آورده شد همه گناهانش بخشیده می‌شود، همین جمله در باب اعتکاف آمده است، مشخص می‌شود اعتکاف بسیار اهمیت دارد.     

انتهای پیام/2462/ح30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول