اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اعتکاف قم:‌

فضای مساجد برای برگزاری اعتکاف همچنان محدود است

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف گفت:‌ فضای مساجد برای برگزاری اعتکاف محدود است و بسیاری از علاقمندان پشت درهای بسته می‌مانند.

فضای مساجد برای برگزاری اعتکاف همچنان محدود است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علیرضا تکیه‌ای امروز در دیدار اعضای ستاد اعتکاف قم با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه با اشاره به فضای محدود برای اعتکاف اظهار داشت:‌ فضای مساجد برای برگزاری اعتکاف محدود است و بسیاری از علاقمندان پشت درب‌های بسته می‌مانند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت کنندگان در اعتکاف سال گذشته در سراسر کشور به 860 هزار نفر رسید، گفت: فضاهای ورزشی و فرهنگی در کشور بسیار است،‌ اما فضای بندگی محدود بوده و هنوز بستر اعتکاف به صورت تام فراهم نشده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم اضافه کرد:‌ اعتکاف از سنت‌های مغفول پیش از انقلاب اسلامی بود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این سنت رونق پیدا کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله جوادی آملی اعتکاف را ام العبادات خواندند اضافه کرد: صبغه اعتکاف فرهنگی بوده و برنامه‌های سخنرانی‌ها و مداحی‌ها برای فراهم کردن فضای فرهنگی است.

تکیه‌ای از افزوده شدن فضاهای اعتکاف در شهر قم در سال جاری خبر داد و افزود: آیت‌الله صافی گلپایگانی اجازه استفاده بخشی از طرح توسعه مسجد امام حسن عسکری برای برگزاری مراسم اعتکاف سال جاری را صادر کرده‌اند.

رئیس دومین جشنواره سراسری اعتکاف در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: نخستین دوره از جشنواره اعتکاف در سال گذشته و به میزبانی حرم حضرت معصومه برگزار شد و دومین جشنواره اعتکاف در رشته‌های فیلنامه نویسی،‌ فیلم کوتاه،‌ نماهنگ،‌ مستند و عکس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره با استقبال وسیعی روبه‌رو شد و بیش از هزار اثر به این جشنواره رسید اضافه کرد:‌ اختتامیه دومین جشنواره اعتکاف در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار خواهد شد.

تکیه‌ای با اشاره به عرصه‌های مورد توجه در دوره‌های متوالی جشنواره اعتکاف اظهار داشت: ‌دوره اول جشنواره در عرصه ادبی و دومین دوره جشنواره در عرصه رسانه‌ای بوده است و در نظر داریم سومین دوره جشنواره را در عرصه فرهنگی و پژوهشی برگزار کنیم.

انتهای پیام/2258/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول