اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

تفکرات قومی نباید بر انتخابات شورای شهر تأثیر گذارد

امام جمعه شهرضا گفت: مردم برای انتخاب نامزدهای مناسب در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنند و از مسائل بیهوده ای مانند تفکرات قومی و قبیله ای دوری کنند.

تفکرات قومی نباید بر انتخابات شورای شهر تأثیر گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا که در محل دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حفظ تقوا در تمامی امور زندگی از مسائل مهمی به شمار می‌رود که رعایت آن همواره از سوی ائمه(ع) به مومنان تاکید شده است.

وی ادامه داد: ماه رجب به عنوان یک فرصت طلایی برای خودسازی انسان مطرح است و در وضعیتی که جامعه امروزی از معضلاتی همچون کمبود اخلاق، فرهنگ و معنویت رنج می‌برد، باید از این ماه مبارک به شکل شایسته استفاده کنیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه ثبت نام چند هزار نفری جوانان شهرضایی برای حضور در مراسم اعتکاف حاکی از فرهنگ والای مردم این دیار دارد، بیان داشت: حضور ده‌ها هزار نفری جوانان در این مراسم معنوی بیانگر عمق رشد معنوی مردم این شهرستان است و افرادی که همواره از وجود بی‌بند و باری و فساد در جامعه گلایه می‌کنند باید به این حضور چشمگیر توجه کنند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه دانشگاه و حوزه به عنوان دو رکن مهم و اثر گذار در سرنوشت کشور مطرح هستند، افزود: امام خمینی(ره) بر اساس این اصل مهم همواره بر لزوم تقویت وحدت بین این دو نهاد تأثیر گذار تاکید داشتند و ایجاد اختلاف بین این دو مجموعه را از مهم‌ترین اهداف دشمنان ذکر می‌کردند.

یعقوبی در ادامه سخنان خود با تشریح اهمیت ترویج فرهنگ تولید علم و پژوهش محوری در سطح دانشگاه‌ها گفت: مباحثی که پیرامون ورود بدون کنکور به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مطرح است در آینده مشکلات فراوانی برای مجموعه کشور به همراه دارد.

وی با اشاره به دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا در طول چند دهه گذشته و نقش آن در توسعه پایدار افزود: این واحد دانشگاهی با مدیریت توانمند و مقتدر در طول سال‌های اخیر همواره در سطوح مختلف ملی و بین‌المللی حایز رتبه های برتر شده است و باید برای تحقق اهداف متعالی در این حوزه حمایت بیشتری از این مجموعه انجام بگیرد.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود توجه همگانی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات 24 خرداد را از مهم‌ترین نیازهای کنونی جامعه برشمرد و افزود: در زمینه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باید بر اساس معیارهایی از قبیل تدین، تخصص و اخلاق مداری به انتخاب افراد اصلاح اقدام کنیم و مسائل قومی و قبیله ای نباید کمترین اثری بر این موضوع داشته باشد.

به گزارش فارس، نمازگزاران شهرضایی پس از اقامه نماز جمعه طی راهپیمایی گسترده هتک حرمت وهابیت به صحابه پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی (ع) را محکوم کردند.

انتهای پیام/63011/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول