اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان‏‎رضوی خبر داد

تایید صلاحیت 95 درصد از نامزدهای شورای شهر خراسان رضوی

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‎رضوی تعداد داوطلبان شرکت در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی استان را 18هزار و 522 نفر اعلام کرد.

تایید صلاحیت 95 درصد از نامزدهای شورای شهر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی اصغر رشید اظهار داشت: از این تعداد، دو هزار و 612 نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان مشهد است که 765 نفر در حوزه‌ی شهری و هزار و 847 نفر در حوزه‌ی روستایی ثبت نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: 35.7 درصد از داوطلبان بین 30 و 40 سال، 33 درصد بین 40 تا 50 سال، 20.2 درصد بین 50 تا 60 سال، 7.9 درصد بین 60 تا 70 سال و 3.3درصد بین 70 تا 80 سال هستند.

معاون استاندار خراسان‎رضوی از رشد 6.36 درصدی تعداد داوطلبان نسبت به ‌دوره قبل خبر داد و افزود: میزان مشارکت بانوان در این دوره در مقایسه با دوره گذشته 50 درصد افزایش داشته‎ است.

رشید گفت: مشاغل آزاد با 59.56درصد، کارمندان و فرهنگیان 12.88 درصد، بازنشستگان 3.21 و اساتید دانشگاه و روحانیون 1.4 درصد و سایر مشاغل 22.72 درصد از جمله گروه‎های شغلی داوطلبان در این دوره از انتخابات است.

رشید با بیان اینکه حدود دو هزار و 600 نفر از داوطلبان، مربوط به شوراهای شهری هستند؛ اضافه کرد: 243 نفر از این تعداد را زنان تشکیل می‎دهند.

وی ادامه داد: از مجموع داوطلبان، صلاحیت حدود 17 هزار و 400 نفر احراز شده و پنج درصد شامل 847 مرد و 30 زن احراز نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: حدود 80 هزار نفر در قالب هیئت‎های نظارت، اجرایی، تدارکات، حفاظت، امنیت، پشتیبانی، حمل و نقل و غیره در برگزاری دو انتخابات پیش رو دخیل هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان‎رضوی ادامه داد: 9 هزار صندوق شامل چهار هزار و 500 صندوق مربوط به انتخابات شوراها و همین چهار هزار و پانصد صندوق نیز جهت اخذ آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

وی ضمن تاکید بر پایبندی به قانون و قانون گرایی از هواداران کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا در چارچوب دستورالعمل‎های قانونی انتخابات حرکت کنند.

انتهای پیام/70005/خ/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول