اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کاشان:

128 نامزد انتخاباتی شورای شهر کاشان احراز صلاحیت شده‌اند

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کاشان از احراز صلاحیت 128 نفر از نامزدهای انتخاباتی شورای شهر کاشان خبر داد.

128 نامزد انتخاباتی شورای شهر کاشان احراز صلاحیت شده‌اند

حجت‌الاسلام حبیب‌الله یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان از مهلت چهار روزه نامزدهای رد صلاحیت شده شورای شهر کاشان خبر داد و اظهار داشت: از مجموع 141 کاندیدای ثبت نام شده تعداد 128 نفر احراز صلاحیت و 15 نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند و همچنین هفت نفر انصراف داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: عدم احراز صلاحیت 15 کاندیدای مذکور شورای شهر کاشان روز جمعه به آنها ابلاغ شده و این افراد تا پایان وقت اداری روز دوشنبه حق اعتراض دارند.

به گفته وی در مرحله نخست بررسی صلاحیت کاندیداها، هیئت نظارت به جز افرادی که موانع قانونی در مسیر کاندیداتوریشان است نظر به تأیید تمامی نامزدها دارد و در مرحله دوم هیئت اجرایی انتخابات به بررسی دقیق کاندیداهای مذکور می‌پردازد که در صورت رد صلاحیت هر کدام از نامزدها هیچ‌گونه اقدامی از سوی هیئت نظارت شهرستان نمی‌تواند صورت بگیرد جز آنکه کاندیدای رد صلاحیت شده در صورت درخواست تجدید نظر باید اعتراض را در مهلت مقرر به هیئت نظارت استان تسلیم کند تا احراز و یا رد صلاحیت نامزد اعلام شود.

این عضو اسبق هیئت نظارت شورای نگهبان همچنین در مورد نحوه تأیید صلاحیت نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری ابراز داشت: در قانون ثبت‌نام کاندیداهای ریاست جمهوری اشکالاتی وجود دارد که باید برطرف شود زیرا با توجه به خلاهای موجود در قانون شاهد حضور افراد و چهره‌هایی هستیم که گاهی اوقات تبدیل به سوژه رسانه‌ها می‌شوند.

یوسفی در پایان متذکر شد: باید بپذیریم که هر کسی توانایی اداره کشور را ندارد و در این کشور پنج تا 10 نفر توانایی تصدی این پست را دارند، که شورای نگهبان باید نامزدهای نهایی را از میان رجال کشور و رجال سیاسی که انگشت‌شمار هستند انتخاب کند.

انتهای پیام/63010/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول