اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی داد

مشارکت اعضای تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در تبانی لیگ دسته یک

در جزئیات رای کمیته فدراسیون فوتبال در رابطه با پرونده تبانی لیگ دسته اول که گفته می‌شود توسط مسئولان شهرداری تبریز برای صعود دادن این تیم به لیگ برتر صورت گرفته، نام مربی و دو بازیکن شهرداری بندرعباس نیز دیده می‌شود.

مشارکت اعضای تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در تبانی لیگ دسته یک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پس از بحث‌های اخیر پیرامون تبانی گسترده مسئولان تیم فوتبال شهرداری تبریز در لیگ دسته یک فوتبال، سرانجام کمیته فدراسیون فوتبال رای خود را صادر کرد که در ادامه بخش‌هایی از این رای آورده شده است، همچنین از نکات جالب توجه در این رای وجود عواملی از تیم شهرداری بندرعباس در تبانی با تیم همنام تبریزی بوده که در نوع خود جالب توجه است.

کمیته در بخش آغازین این رأی آورده است عوامل تیم فوتبال باشگاه شهرداری تبریز با اقداماتی برخلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه نتایج برخی مسابقات را تعیین نموده‌اند که در نهایت به صعودشان به لیگ برتر منتهی شده است. به این صورت که:

الف) با ایجاد ارتباطات غیر متعارف و غیر قانونی با عوامل تیم‌ها، زمینه را برای همکاری‌های نامشروع فراهم ساخته‌اند که وجود پرینت مکالمات تلفنی و خلاصه مکالمات تحریر شده و نیز اظهارات و اقرار افراد در پرونده ثبت شده است.

ب) با همکاری مستقیم عوامل تیم‌های دیگر (که غالبا ارتباطات معنادار با سرمربی و کادر فنی تیم شهرداری داشته‌اند) زمینه را برای اخذ نتیجه دلخواه در چند مسابقه از جمله مسابقه با تیم یادآوران شلمچه و شهرداری بندرعباس و فولاد یزد و راهیان کرمانشاه فراهم ساخته‌اند که اسناد و مدارک آن، از جمله اعترافات و فیلم مسابقات و نظریه هیئت کارشناسی و تحقیقات مراجع ذی‌صلاح موید این تخلفات است.

پ) پرداخت رشوه (مال نامشروع) به افراد جهت رقم زدن نتیجه مسابقه ازجمله پرداخت 4 قطعه سکه تمام بهار آزادی به یکی از بازیکنان تیم راهیان کرمانشاه که اقرار فرد گیرنده سکه‌ها و مدارک متقن در نزد مراجع ذی صلاح موجود است.

ت) اقدام دسته جمعی و سازمان یافته برخی مسئولان و بازیکنان تیم برای تهیه پول جهت پرداخت رشوه به عوامل یک تیم دیگر که اقرار صریح افراد و نیز مستندات اداری و آثار جابجایی پول در سیستم بانکی در پرونده منعکس است.

ث) تلاش برای هماهنگ‌سازی عوامل سایر تیم‌ها در سایر مسابقات برای رقم زدن نتیجه مؤثر برای تیم شهرداری تبریز که مدارک و مستندات آن در پرونده منعکس است.

ج) عدم همکاری در مرحله تحقیقات و مکتوم گذاشتن ادله و قرائن رفتارهای ارتکابی افراد که در پرونده مضبوط است.

در بخشی دیگر از این رای نیز آمده است: ممانعت از فیلم‌برداری از برخی مسابقات مسئله‌دار، از جمله مسابقه تیم شهرداری تبریز با شهرداری بندرعباس که مراتب ممانعت به تأیید ریاست هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی نیز رسیده است.

همچنین فدراسیون فوتبال مصطفی افخمی (مربی تیم فوتبال باشگاه شهرداری بندرعباس) را به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم کرده است.

شاهین مجیدی و پژمان شاه پری دو بازیکن تیم فوتبال باشگاه شهرداری بندرعباس نیز هر کدام به پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم شده‌اند.

یادآور می‌شود معمولا هر ساله در آغاز لیگ فوتبال کشور در بندرعباس، بین شورا و بخش‌های فوتبالی این شهر در راستای هزینه‌ کردن از منابع شهرداری برای این تیم بحث بالا می‌گیرد.

شهرداری بندرعباس در حالی در لیگ دسته یک اینگونه ظاهر شد که با کسب 37 امتیاز در رده هشتم گروه ب لیگ دسته یک فوتبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول