اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تراکتورسازی و گسترش فولاد نمایندگان تبریز در لیگ برتر

ترکیب فوتبال تبریز برای فصل آینده مشخص شد

تیم شهرداری تبریز از لیگ برتر فوتبال کشور کنار گذاشته شد بدین ترتیب تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد نمایندگان فوتبال تبریز در لیگ برتر خواهند بود.

ترکیب فوتبال تبریز برای فصل آینده مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، با اثبات اتهامات وارده به تیم شهرداری تبریز، این تیم با یک درجه تخفیف از لیگ برتر کنار گذاشته شده و به دسته یک ایران بازگشت.

بدین  ترتیب تیم‌های تراکتورسازی و گسترش فولاد نمایندگان فوتبال تبریز در لیگ برتر خواهند بود.

همچنین اتهامات وارده به تیم مس سونگون رد شده و این تیم به لیگ دسته یک صعود کرد. با این احتساب تیم‌های شهرداری تبریز و مس سونگون نمایندگان آذربایجان‌شرقی در لیگ دسته یک ایران خواهند بود.

تیم ماشین‌سازی تبریز نیز به دلیل سقوط از لیگ آزادگان، مسابقات خود را در لیگ دسته دو کشور برگزار خواهد کرد.

رای کمیته انضباطی برای تیم شهرداری تبریز به شرح زیر است:

اولا: عوامل تیم فوتبال باشگاه شهرداری تبریز با اقداماتی برخلاف اخلاق ورزشی و بازی جوانمردانه نتایج برخی مسابقات را تعیین نموده‌اند که در نهایت به صعودشان به لیگ برتر منتهی شده است. به این صورت که:

الف) با ایجاد ارتباطات غیر متعارف و غیرقانونی با عوامل تیم‌ها، زمینه را برای همکاری‌های نامشروع فراهم ساخته‌اند که وجود پرینت مکالمات تلفنی و خلاصه مکالمات تحریر شده و نیز اظهارات و اقرار افراد در پرونده ثبت شده است.

ب) با همکاری مستقیم عوامل تیم‌های دیگر (که غالبا ارتباطات معنادار با سرمربی و کادر فنی تیم شهرداری داشته‌اند) زمینه را برای اخذ نتیجه دلخواه در چند مسابقه از جمله مسابقه با تیم یادآوران شلمچه و شهرداری بندر عباس، فولاد یزد و راهیان کرمانشاه فراهم ساخته‌اند که اسناد و مدارک آن، از جمله اعترافات و فیلم مسابقات و نظریه هیئت کارشناسی و تحقیقات مراجع ذیصلاح موید این تخلفات است.

پ) پرداخت رشوه ( مال نامشروع ) به افراد برای رقم زدن نتیجه مسابقه از جمله پرداخت 4 قطعه سکه تمام بهار آزادی به یکی از بازیکنان تیم راهیان کرمانشاه که اقرار فرد گیرنده سکه‌ها و مدارک متقن در نزد مراجع ذی صلاح موجود است.

ت) اقدام دسته جمعی و سازمان یافته برخی مسئولان و بازیکنان تیم برای تهیه پول جهت پرداخت رشوه به عوامل یک تیم دیگر، که اقرار صریح افراد و نیز مستندات اداری و آثار جابه‌جایی پول در سیستم بانکی در پرونده منعکس است.

ث) تلاش برای هماهنگ سازی عوامل سایر تیم‌ها در سایر مسابقات برای رقم زدن نتیجه موثر برای تیم شهرداری تبریز که مدارک و مستندات آن در پرونده منعکس است.

ج) عدم همکاری در مرحله تحقیقات و مکتوم گذاشتن ادله و قرائن رفتارهای ارتکابی افراد که در پرونده مضبوط است.

چ) ممانعت از فیلم برداری از برخی مسابقات مسئله دار، از جمله مسابقه تیم شهرداری تبریز با شهرداری بندر عباس که مراتب ممانعت به تایید ریاست هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی نیز رسیده است. 

کمیته انضباطی موارد ارتکابی عوامل  تیم فوتبال شهرداری تبریز را حسب مورد از مصادیق ماده 40 و 41 و42  آیین نامه انضباطی دانسته و به ترتیب:

1- تیم فوتبال شهرداری تبریز را با در نظر گرفتن خدمات صادقانه برخی مقامات ورزش دوست استان و توجه وافر شورای محترم شهر تبریز و شخص شهردار محترم تبریز به رشته فوتبال، با اعمال یک درجه تخفیف به سقوط به دسته اول لیگ آزادگان محکوم می‌نماید.

2- فراز کمالوند سرمربی باشگاه شهرداری تبریز را به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌کند.

3- صادق ورمزیار (مربی باشگاه شهرداری تبریز) را به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و 2 سال محرومیت از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌نماید.

4- هر یک از آقایان پیمان صاحب جمعی ( مربی باشگاه شهرداری تبریز) و سعید ورمزیار ( بازیکن باشگاه شهرداری تبریز) را به پرداخت سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و هجده ماه محرومیت از کلیه فعالیت های مرتبط با فوتبال محکوم می‌نماید.

5- فرهاد صداقت (سرپرست تیم شهرداری تبریز) را به پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی و یک سال محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌نماید.

6- میرمعصوم سهرابی (مدیر عامل باشگاه شهرداری تبریز ) را به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی و شش ماه محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محکوم می‌نماید.

7- شیث رضایی ( کاپیتان تیم فوتبال شهرداری تبریز) را به پرداخت دویست میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند.

8- هر یک از آقایان علی علی‌زاده و مهدی واعظی (بازیکنان تیم شهرداری تبریز)  را به پرداخت پنجاه میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌کند.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول