اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان سمنان تأکید کرد

ضرورت تقویت همکاری‏ها برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر ضرورت تقویت همکاری سازمان تبلیغات و کمیته امداد در راستای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تأکید کرد.

ضرورت تقویت همکاری‏ها برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، حجت‏الاسلام ولی‏الله مصائبی در نشست مشترک طرح زکات با کمیته امداد امام خمینی شهرستان شاهرود با بیان این‌که فرهنگ صحیح پرداخت به موقع زکات باید در جامعه نهادینه شود، گفت: مسئله زکات از نظر  اسلام در آن حد با اهمیت بوده که هر جا دستور به نماز آمده، به دنبال آن به این فریضه الهی نیز اشاره شده است.

وی با بیان این‌که متأسفانه فرهنگ صحیح پرداخت زکات در جامعه مورد غفلت واقع شده است، اظهار داشت: باید همه نهادهای مسئول با مشارکت جدی مردم تلاش کنند تا فرهنگ صحیح پرداخت به‏ موقع زکات را در جامعه نهادینه سازند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان کاهش معضلات اجتماعی، زدوده ‌شدن چهره فقر از جامعه و کم‌شدن فاصله طبقاتی را از دیگر آثار مثبت پرداخت زکات عنوان کرد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان آمادگی این اداره کل برای همکاری با کمیته امداد امام‌ خمینی در زمینه ترویج بحث زکات و همچنین معرفی مبلغان برای ترویج این موضوع را اعلام کرد.

وی افزود: پرداخت به‏ موقع زکات خصوصاً در مناطق روستایی نقش مؤثری در حل بسیاری از مشکلات و توسعه و آبادانی روستاها خواهد داشت.

این مسئول تصریح کرد: زکات از مصادیق بارز صدقات و به عنوان پشتوانه مالی برنامه‏های اجتماعی در اصلاح ساختار جامعه، تطهیر زندگی، تزکیه نفس، تألیف قلوب مردم و عمران و آبادانی جوامع نقش به‏سزایی دارد و برای احیای این فریضه الهی نیاز به کار فرهنگی است.

انتهای پیام/2249/م/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول