اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی:

15 مرکز علمی و کاربردی در خراسان جنوبی فعال است

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 15 مرکز علمی و کاربردی در استان فعال است که 4 هزار و 860 دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.

15 مرکز علمی و کاربردی در خراسان جنوبی فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، سید‌محمد خراشادی‌‌‌زاده عصر امروز در دیدار با امام جمعه شهرستان بشرویه اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی با هدف تربیت نیروهای متخصص مبتنی بر کار، کارآفرینی و آموزش تخصصی و افزایش سطح مهارت شاغلان بخش‌های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت‌های حرفه‌ای دانش‌آموختگان مراکز آموزشی که فاقد تجربه اجرایی هستند، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برای فعالیت همه‌ جانبه، گسترش اعتلای دانش و پژوهش علمی و کاربردی کشور، ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی آموزش‌های کاربردی در جامعه، فراهم سازی زیربنای مناسب به منظور به کارگیری توان دانش‌آموختگان دوره‌های نظری در حل مسائل کاربردی و زمینه‌سازی زیربنای مناسب برای ایجاد انتقال تکنولوژی از دیگر اهداف تشکیل دانشگاه علمی و کاربردی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی با بیان اینکه 15 مرکز علمی و کاربردی در استان فعال است، گفت: این دانشگاه بر اساس نیازسنجی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان و مناطق، رشته‌های جدید ایجاد و نیرو تربیت می‌کند. 

خراشادی‌زاده افزود: در حال حاضر 4 هزار و 860 دانشجو در دانشگاه‌های علمی و کاربردی استان در 98 رشته  کاردانی و 37 رشته کارشناسی در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد مرکز آموزش علمی و کاربردی بشرویه تاکنون رضایت‌بخش بوده است، اذعان داشت: بر اساس ظرفیت و نیاز شهرستان، دانشگاه علمی و کاربردی بشرویه با به‌کارگیری و سازمان‌دهی امکانات، منابع مادی و انسانی شهرداری در سال 87 تاسیس شد و اقدام به پذیرش دانشجو در رشته‌های مورد نیاز کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به نیازسنجی از هر منطقه رشته‌های مختلف متناسب با نیاز شهرستان در راستای کارآفرین شدن جوانان راه‌اندازی می‌شود.

خراشادی‌زاده تاکید کرد: باید نگاه ما در حوزه آموزشی تغییر کند و با برنامه‎ریزی هدفمند کیفیت نظام آموزشی را تقویت کنیم.

وی از نهاد امامت جمعه در شهرستان بشرویه خواست تا بر اقدامات فرهنگی و مذهبی این دانشگاه نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/69006/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول