اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام شد

افتتاح نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان + تصاویر

نخستین نمایشگاه فن بازار استان گلستان به همت دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان و مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در گرگان افتتاح شد.

افتتاح نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، سرمایه‌گذاران و صاحبان سرمایه، دانشجویان و کارآموزان رشته‎های گوناگون و جمعی از مردم علاقه‎مند به این نمایشگاه افتتاح شد.

برگزاری فن‎بازار یکی از رخدادهای مهم و کم‎نظیر سال 1392 است

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استاندار گلستان در حاشیه این مراسم در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه فن‎بازار برای نخستین بار در استان گلستان یکی از رخدادهای مهم و کم‎نظیر سال 1392 است.

علی‌اصغر جباری ادامه داد: ما امیدوار هستیم در تعامل با هم بتوانیم از خروجی چنین نمایشگاه‎هایی برای پیوند دادن بین صنعت، دانشگاه و نخبگان استفاده کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: در خروجی این نمایشگاه‎ها که در واقع محصول، ایده‎ها و تجاری سازی‎هایی است که صورت می‎گیرد امیدوار هستیم بتوانیم علاوه بر ایجاد فرصت‎های شغلی برای مخاطبان در حوزه‎های مختلف، نیازهای صنعت استان را نیز تامین کنیم و متعاقب آن بتوانیم تولید ثروت داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی استاندار گلستان تاکید کرد: این نمایشگاه‎ها مراکزی است که می‎تواند امید را در دل نخبگان، فرهیختگان و دانشمندان جوان ایجاد کند که با نبوغ فکری فرصت‎های جدید تولید ثروت برای کشور در حوزه‎های مختلف فراهم کنند.

نمایشگاه فن‎بازار 40 غرفه متنوع دارد

سرپرست دانشگاه جامع علمی-کاربردی استان گلستان نیز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان دارای 40 غرفه با موضوع‎های گوناگون از ظهر امروز فعالیت‎ خود را آغاز کرده است.

حسین مومنی ادامه داد: دارندگان فناوری با ایده‎های فناورانه، شرکت‎های مشاوره‎ای مرتبط با موضوع مدیریت فناوری و شرکت‎های خصوصی تولیدکننده محصولات حاصل از فناوری‎های نوین از جمله شرکت‎کنندگان این نمایشگاه هستند.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فضای مناسب برای تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی، ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرضه فناوری‎ها و ایده‎های مراکز دانشگاهی به خصوص دانشگاه جامع علمی-کاربردی و مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در فناوری‎های نوین و نیازسنجی بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع مرتبط است.

 

در فن‎بازار نخبگان مهارتی و ایده‌پردازان ایده‎های خود را به منصه ظهور می‎رسانند

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص آثار مثبت این نمایشگاه بیان کرد: با برگزاری این نمایشگاه می‎توان همه نخبگان مهارتی و ایده‌پردازان را در کنار هم قرار داد و آنها می‎توانند ایده‎های خود را به منصه ظهور برسانند.

ابوالفضل تیرانداز تصریح کرد: فن بازار محلی برای عرضه تکنولوژی و مهارت است و می‌تواند ابزار قدرتمندی برای توسعه و تبادل فناوری و مهارت باشد.

وی افزود: از جمله برنامه‎های سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور، تشکیل مثلثی است که اضلاع آن را آموزش‎های فنی و حرفه‎ای، آموزش‎های علمی وکاربردی و صنعت تشکیل می‎دهد.

شناسایی نخبگان و ارتقای مهارت آنان یکی از اهداف فن‎بازار است

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان یکی از اهداف این نمایشگاه را شناسایی نخبگان و ارتقای مهارت آنان دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط منسجم بین آموزش‎های مهارتی و شایستگی و نیاز بازار کار و افزایش ظرفیت‎ رقابت‎پذیری بین بنگاه‎های اقتصادی و موسسات آموزش عالی و توسعه آموزش‎های مجازی و الکترونیکی کشور از اهداف طرح نظام جامع مهارت و فناوری در کشور است.

نمایشگاه تا 12 اردیبهشت‎ماه فعال است

این نمایشگاه به همت دانشگاه جامع علمی وکاربردی استان گلستان و مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان و با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت و پارک علم و فناوری استان گلستان برگزار شده است.

این نمایشگاه دارای 40 غرفه است که غرفه‎های واحدهای مختلف دانشگاه جامع علمی‎ وکاربردی و مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای در استان گلستان، توانبخشی شکوفای کردکوی، پارک علم و فناوری، کارگاه‎های آموزشی و مذاکرات تجاری از جمله این غرفه‎ها است.

همچنین در کارگاه‎های آموزشی این نمایشگاه موضوعات گوناگون همچون مراحل ثبت اختراع، کارآفرینی، مهارت‎های کسب و کار، آموزش‎های کپسولی، آموزش‎های بازارمحور، مشاوره‎های تخصصی مانند بازاریابی، هدایت شغلی و ثبت شرکت‎های دانش‌بنیان توسط اساتید و افراد با تجربه در این حوزه‎ها آموزش داده می‎شود.

این نمایشگاه از امروز تا پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه سال‌جاری فعال است و صبح‎ها از ساعت 9 الی 13 و بعدازظهر از ساعت 15 الی 19 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/83004/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول