اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در گلستان صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه فن‎بازار در گرگان

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان گفت: نخستین نمایشگاه فن‎بازار در استان گلستان 9 اردیبهشت با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فن‎بازار در گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین مومنی بعدازظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: نخستین نمایشگاه فن‎بازار گلستان با همکاری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان از تاریخ 9 تا 12 اردیبهشت سال‌جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای مناسب تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی، ایجاد بستر مناسب برای معرفی و عرصه فناوری و ایده‎های مراکز دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان و پاسخگویی به نیازهای بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع مرتبط، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان از طریق ارائه فرصت‎های جدید سرمایه‎گذاری و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‎های نوین و نیازسنجی بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع مرتبط از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

فن بازار محل مبادلات فناوری و سازماندهی جریان خرید و فروش نظام‎مند است

مومنی بیان کرد: فن‌بازار یا بازار فناوری در مفهوم محلی برای مبادلات فناوری و سازماندهی جریان خرید و فروش نظام‌مند، مستمر و پایدار در یک زمینه یا مجموعه‎ای از زمینه‎ها با استفاده از سازوکارهای تجاری مشخص تعریف می‎شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان در راستای اهداف خود و ارتقای دانش کار و ایجاد مهارت‎های متناسب با حوزه فعالیت شغلی افراد تصمیم به برگزاری فن‎بازار در سطح استان گلستان گرفته است.

نمایشگاه به صورت واقعی و مجازی برگزار می‎شود

مومنی متذکر شد: این نمایشگاه در دو بخش فیزیکی یا حضوری و الکترونیکی یا مجازی برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: فناوری‎ها و توانمندی‎های قابل ارائه در فن‎بازار در حوزه‎های مختلفی تقسیم‌بندی می‎شود.

مومنی اذعان داشت: از جمله توانمندی‎ها و فناوری‎های قابل ارائه در این فن‎بازار مواردی همچون کشاورزی، آب، خشکسالی و فرسایش، محیط زیست، گیاهان دارویی و طب سنتی، حمل و نقل، زیست فناوری، نانو فناوری، هوا فضا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، میکروالکترونیک، مکاترونیک، سلول‎های بنیادی و دیگر حوزه‎هایی است که دارای ایده‎های فناورانه و قابل توسعه هستند.

در این فن‎بازار اقشار مختلف حضور خواهند داشت

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان گفت: این فن‎بازار با حضور مقامات و مسئولان اجرایی استان به ویژه مقام‎های مرتبط، تمام بنگاه‎های اقتصادی و صاحبان صنایع مرتبط با فناوری‎ها یا ایده‎های فناورانه ارائه شده در فن‎بازار به عنوان دریافت‌کنندگان فناوری‎های توسعه‌یافته، شرکت‎ها و تعاونی‎های دانش‌بنیان فعال و نیز شرکت‎ها و تعاونی‎های فعالی که امکان ادامه فعالیت آنها در قالب شرکت‎ها و تعاونی‎های دانش‌بنیان وجود دارد؛ به عنوان دریافت‌کنندگان فناوری‎های قابل توسعه برگزار می‎شود.

مومنی در پایان عنوان کرد: همچنین در این نمایشگاه صاحبان سرمایه به عنوان سرمایه‌گذاران در حوزه فناوری‎های توسعه‌یافته و قابل توسعه، مدیران و دانشجویان دانشکده‎ها و آموزشکده‎های دولتی و غیردولتی استان گلستان و مدیران و دانشجویان دبیرستان‎ها و هنرستان‎های استان گلستان حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول