اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور پژوهشی دانشگاه علمی وکاربردی گلستان:

فن‎بازار راه‌حل نظام‎مند مبادلات تکنولوژیکی شرکت‎ها است

مسئول امور پژوهشی دانشگاه علمی وکاربردی گلستان گفت: فن‎بازار به عنوان راه‌حل نظام‎مند مبادلات تکنولوژیکی شرکت‎ها و گسترش همکاری‌های بین اعضا و با خارج از پارک ملی و بین‎المللی است.

فن‎بازار راه‌حل نظام‎مند مبادلات تکنولوژیکی شرکت‎ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا سلطانی در حاشیه دومین روز برگزاری نمایشگاه فن‎بازار در گرگان در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: فن‎بازار یک سیستم انتقال تکنولوژی جامع و یکپارچه به وجود می‎آورد که مبادله تکنولوژی بین تأمین‎کننده‎ و متقاضی تکنولوژی را به صورت سیستماتیک و از طریق تمامی فرآیندهای مبادلات داخلی و خارجی تسهیل می‎کند.

فن‎بازار ارتباط‎های خوبی را بین تامین‌کنندگان تکنولوژی و خریداران آن برقرار می‎کند

مسئول امور پژوهشی دانشگاه علمی و کاربردی گلستان اضافه کرد: فن‎بازار ارتباط‎های خوبی را بین تأمین‌کنندگان تکنولوژی و خریداران آن برقرار می‎کند و اتصالات مؤثری از زیرساخت‎های حمایتی شامل سازمان‎ها و مؤسسه‎هایی که با مبادله‎های تکنولوژی مرتبط هستند، مانند شبکه‎های نوآوری ملی برقرار می‎کند تا بتواند فرآیند مبادله‎های تکنولوژی را امکان‎پذیر کند.

وی بیان کرد: با توجه به نقش پارک‎های علم و فناوری و کارکرد آنها در ارتباط با تقویت نوآورانه، فن‎بازار به عنوان راه‌حل نظام‎مند مبادلات تکنولوژیکی شرکت‎ها و گسترش همکاری‎های بین اعضا و با خارج از پارک ملی و بین‎المللی پیشنهاد می‎شود.

فن‎بازار یکی از راه‎های تسهیل و ارتقای فعالیت‎های تکنولوژی‎های پیشرفته است

سلطانی تصریح کرد: یکی از مکانیزم‎هایی که این روزها در راستای تسهیل و ارتقای فعالیت‎های توسعه تکنولوژیکی، به ویژه تکنولوژی‎های پیشرفته و ایجاد قدرت عرضه و تقاضای فناوری به وجود آمده است، فن‎بازارها هستند.

مسئول امور پژوهشی دانشگاه علمی وکاربردی گلستان گفت: فن‎بازار می‎تواند، بهره‎برداری از تکنولوژی و پت‌نت‎های استفاده‌نشده‎ای که به وسیله بخش خصوصی ارائه شده باشد یا به وسیله بخش دولتی، چه داخلی یا بین‎المللی باشد را محقق سازد.

وی ابراز داشت: فن‎بازار یک سری خدمات واسطه‎گری و مبادلاتی از طریق شبکه خصوصی تکنولوژی ارائه می‎دهد.

سلطانی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف فن‎بازار ارائه اطلاعات مرتبط با تکنولوژی، شیوه‎های تجارت و پت‌نت‎ها به سازمان‎های خطرپذیر و اعضای عمومی و خصوصی است.

مسئول امور پژوهشی دانشگاه علمی وکاربردی گلستان عنوان کرد: وظیفه نهایی فن‎بازار این است که خدمات پشتیبانی مانند جستجوی عرضه‌کننده و متقاضی تکنولوژی، ارزیابی و مشاوره تکنولوژی قابل تجارت، بررسی بازار برای کسب و کار خطرپذیر، خدمات تامین مالی و خدمات تاسیس کارخانه را به اعضا ارائه دهد.

نمایشگاه تا 12 اردیبهشت‎ماه فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان به همت دانشگاه جامع علمی وکاربردی استان گلستان و مرکز آموزش فنی و حرفه‎ای استان گلستان و با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت و پارک علم و فناوری استان گلستان برگزار شده است.

این نمایشگاه دارای 40 غرفه است که غرفه‎های واحدهای مختلف دانشگاه جامع علمی‎ وکاربردی و مراکز آموزش فنی و حرفه‎ای در استان گلستان، توانبخشی شکوفای کردکوی، پارک علم و فناوری، کارگاه‎های آموزشی و مذاکرات تجاری از جمله این غرفه‎ها است.

همچنین در کارگاه‎های آموزشی این نمایشگاه موضوعات گوناگون همچون مراحل ثبت اختراع، کارآفرینی، مهارت‎های کسب و کار، آموزش‎های کپسولی، آموزش‎های بازارمحور. مشاوره‎های تخصصی مانند بازاریابی، هدایت شغلی و ثبت شرکت‎های دانش‌بنیان توسط اساتید و افراد با تجربه در این حوزه‎ها آموزش داده می‎شود.

نخستین نمایشگاه فن‎بازار استان گلستان از 10 اردیبهشت در سالن جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی کار خود را آغاز کرده و تا پنجشنبه 12 اردیبهشت ماه سال‌جاری فعال است.

این نمایشگاه صبح‎ها از ساعت 9 الی 13 و بعدازظهر از ساعت 15 الی 19 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام/83004/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول