اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی خبر داد

آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی ترمی در هفته جاری/ حذف دوره‌های پودمانی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی گفت: ثبت‌نام دوره‌های کاردانی ترمی از ششم تا چهاردهم اردیبهشت صورت می‌گیرد و در امسال دوره‌های پودمانی دانشگاه علمی کاربردی حذف می‌شود.

آغاز ثبت‌نام دوره‌های کاردانی ترمی در هفته جاری/ حذف دوره‌های پودمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد رضایی‌رکن‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری دوره‌های کاردانی ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن جلسات مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی اظهار کرد: پذیرش دوره‌های کاردانی ناپیوسته ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی از ششم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا چهاردهم ادامه دارد.

وی ادامه داد: هزینه ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی ترمی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال جاری مبلغ 10 هزار و 600 تومان در نظر گرفته شده که متقاضیان باید از طریق کارت‌های خرید اینترنتی خود در سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت‌نام کنند.

رکن‌آبادی با اشاره به دوره‌های صنعت، مدیریت، خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر، بیان کرد: حدود 232 کد رشته برای دوره صنعت در نظر گرفته شده که 8 هزار و 120 نفر پذیرش صورت می‌گیرد که 50 درصد ظرفیت خراسان‌رضوی را شامل می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش کشاورزی 56 کد رشته محل پیش‌بینی شده که یک‌هزار و 960 نفر پذیرش صورت می‌گیرد که 12 درصد کل پذیرش‌ها را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در مدیریت و خدمات اجتماعی 118 کد رشته محل وجود دارد که 4 هزار و 130 نفر را شامل می‌شود و 26 درصد ظرفیت پذیرش را محقق می‌کند.

رکن‌آبادی افزود: در رشته‌های فرهنگ و هنر 56 کد رشته محل در نظر گرفته شده که هزار و 890 نفر در این رشته پذیرش می‌شوند و 12 درصد ظرفیت به این رشته‌ها تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: مجموعا در خراسان‌رضوی حدود 460 کد رشته محل وجود دارد و 16 هزار و 100 نفر پذیرش را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه میزان پذیرش در دوره‌های جامع علمی کاربردی نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی حدود 4 هزار 719 کد رشته محل در کل کشور دارد که حدود 10 درصد آن در قالب 460 کد رشته محل متعلق به خراسان‌رضوی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در کل کشور حدود 177 هزار نفر ظرفیت پذیرش وجود دارد که 16 هزار و 100 نفر آن را خراسان‌رضوی تشکیل می‌دهد که در حدود 10 درصد از کل کشور است.

رکن‌آبادی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی با وجود 62 مرکز علمی کاربردی رتبه دوم را در کل کشور دارد اظهار کرد: بر تمامی مراکز دانشگاهی جامع علمی کاربردی نظارت کامل صورت می‌گیرد و مقرر شده است واحدهای نمونه استان در آینده‌ای نزدیک از سوی مرکز معرفی شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی ادامه داد: علاوه بر نظارت بر واحد‌ها تمامی افراد می‌توانند شکایات و انتقادات خود را از طریق تلفن‌های 8531912 و 8552304 به بخش نظارت مرکز جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی صورت گرفته تا بتوانیم حدود 10 کد رشته محل دیگر به دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی اضافه کنیم.

رکن‌آبادی با اشاره به اینکه هر سال از سوی واحد مرکزی تهران واحد‌های نمونه کشوری معرفی می‌شوند، افزود: دو مرکز دانشگاه علمی کاربردی جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی رتبه‌های خوبی در این رده‌بندی‌ها کسب کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی با تاکید براینکه دوره‌های پودمانی در سال جاری حذف می‌شود، عنوان کرد: در سال جاری برای نخستین بار یک کد رشته محل در دوره‌ دکتری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد تهران نیز راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/70018/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول