اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزان شوش:

خسارت‌های کشاورزی در شوش ادامه دارد / پرداخت حق بیمه به کشاورزان

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزان شوش از سبز شدن دوباره گندم‌های برداشت نشده از مزارع بر خوشه‌های گندم خبر داد و گفت: خسارت‌ها لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

خسارت‌های کشاورزی در شوش ادامه دارد / پرداخت حق بیمه به کشاورزان

سیدامیر فراغت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوش اظهار کرد: بارندگی‌های هفته گذشته این شهرستان باعث سبز شدن مجدد گندم‌ها بر سر خوشه‌ها شده و این یعنی برداشت محصول غیرممکن است.

وی درباره خسارت وارد شده به کشاورزان این منطقه خاطرنشان کرد: به کشاورزان این شهرستان بر اثر بارندگی‌های مکرر و شدید هفته گذشته خسارات زیادی وارد شده است و حتی هنوز ارزیابان برای اعزام به منطقه کشاورزی به این شهرستان نیامده‌اند.

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزان شوش به مشکلات به‌وجود آمده در اثر بارندگی‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله مشکلاتی که کشاورزان این شهرستان بعد از بارندگی‌ها با آن مواجه شده‌اند، سبز شدن مجدد گندم‌ها بر سر خوشه‌ها در مزارع گندم است که عملا برداشت محصول را غیرممکن می‌کند و این اتفاق مشکلات زیادی را برای کشاورز به وجود می‌آورد.

وی گفت: کشاورزان این شهرستان نیاز به همکاری و حمایت بیشتری دارند و امیدواریم تا ناظران برای برآورد خسارت‌ها هر چه سریع‌تر به مزارع اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خسارت‌ها گزارش شده است، ادامه داد: پس از بارندگی‌های هفته‌های گذشته گزارشاتی رد و بدل شده، اما هنوز اقدام جدی انجام نشده است.

فراغت درباره پرداخت به موقع بیمه به کشاورزان این منطقه خاطرنشان کرد: بیمه محصولات کشاورزی در حال حاضر برآورد خسارت کرده‌اند و لازم است حتما قبل از آغاز کشت ذرت پول بیمه به کشاورزان که تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند، پرداخت شود.

نائب رئیس نظام صنفی کشاورزان شوش ادامه داد: بر اثر خسارات وارد شده بر اثر بارندگی، کشاورزان این شهرستان با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند و نیاز دارند تا بیمه زودتر برآورد خسارت آنها را پرداخت کند تا برای کشت ذرت آماده شوند.

فراغت در پایان بیان کرد: از صندوق محصولات کشاورزی و مدیریت کل حوادث غیرمترقبه خوزستان خواستاریم، پیگیری‌های لازم و جدی برای بازرسی از مزارع خسارت دیده را تا اثر خسارت در این اراضی از بین نرفته انجام دهند تا میزان درست خسارت این مزارع برآورد شود.

انتهای پیام/72006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول