اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر:

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از مرز 41 هزار تن گذشت

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: از آغاز برداشت محصول گندم در استان بوشهر، تاکنون 41 هزار و 500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده ‌است.

خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از مرز 41 هزار تن گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سیدمحمد هاشمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خرید گندم همزمان با شروع کار برداشت محصول از بیستم فروردین از سوی پنج مرکز آغاز شده‌ است، گفت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی هفت هزار و 200 ریال و گندم دوروم هفت هزار و 500 ریال تعیین شده‌ است که قیمت خرید نسبت به سال گذشته 75 درصد افزایش دارد.

وی تعیین نرخ محصولات کشاورزی را مصوبه کارگروه تعیین قیمت خرید محصولات تضمینی دانست و افزود: این کارگروه به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود و شرکت غله و خدمات بازرگانی هم تنها عضوی از این کارگروه به شمار می‌آید.

هاشمی با بیان اینکه بیشتر کشاورزان از نرخ تعیین شده راضی هستند، تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته نزدیک به 75 درصد افزایش داشته است، در حالی که پارسال قیمت خرید تضمینی  به ازای هر کیلو گندم 420 تومان بوده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته 31 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد، افزود: میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100درصد رشد دارد و پیش‌بینی می‌شود امسال 55 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

هاشمی یادآور شد: فعالیت چهار مرکز خرید کارخانه‌های آرد و سیلوی برازجان از هفت صبح تا 19 بوده و مجتمع انبارهای چغادک نیز به دلیل ظرفیت بالا و امکانات بیشتر به صورت شبانه‌روزی و بدون توقف فعال هستند.

وی افزود: فعالیت شبانه‌روزی این مرکز خرید از تشکیل صف‌های طولانی و ازدحام کامیون‌ها جلوگیری می‌کند.

برداشت گندم از بیستم فروردین در استان بوشهر در سطح 100 هزار هکتار مزارع این استان شروع شده است.

انتهای پیام/66006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول