اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل غله ایلام:

31 هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

مدیرکل غله استان ایلام از خرید 31 هزار تن گندم از کشاورزان استان خبر داد.

31 هزار تن گندم از کشاورزان ایلامی خریداری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حمزه منصوری ظهر امروز در کمیته برداشت شهرستان مهران با اعلام این مطلب اظهار داشت: از این میزان گندم خریداری شده 23 هزار تن گندم معمولی بوده و مابقی گندم از نوع دوروم بوده است.

وی ادامه داد: خرید گندم از کشاورزان استان ایلام و در مناطق مختلف همچنان ادامه دارد و برای تحقق این مهم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

این مسئول اضافه کرد: امسال 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 90 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.

مدیرکل غله استان ایلام گفت: استان ایلام در مجموع به 100 هزار تن گندم برای مصارف داخلی نیاز دارد که هرساله توسط کشاورزان و بهره‌برداران ایلامی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: حتی در استان ایلام گندم مازاد بر نیاز بازار داخلی نیز تولید شده که به سیلوهای استان‌های همجوار حمل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: معمولاً گندم مصرفی استان ایلام به صورت آرد بوده که توسط کشاورزان و گندم‌کاران استان ایلام تامین و عرضه می‌شود.

یادآوری می‌شود استان ایلام دارای 350 هزار هکتار زمین کشاورزی است که بخش عمده‌ای از آن سالانه به کشت غلات گندم و جو اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/2246/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول