اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری

بیماری زرد گندم مزارع چهارمحال و بختیاری را تهدید می‌کند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از شیوع بیماری زرد گندم در مزارع گندم و جو این استان خبر داد.

بیماری زرد گندم مزارع چهارمحال و بختیاری را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر صبح امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی این اداره‌کل اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های کارشناسی‌ شده‌ای که اخیراً از سوی کارشناسان این اداره‌کل انجام شده ما متوجه شدیم که بیماری زرد گندم در برخی از مزارع استان بخصوص در شهرستان‌های اردل و لردگان شیوع یافته است.

وی افزود: با توجه به شرایط آب‌وهوایی و سریع‌الانتشار بودن این بیماری کشاورزان محترم در صورت مشاهده هرگونه علائم این آفت باید سریعا اقدامات لازم برای سم‌پاشی مزرعه خود را انجام دهند.

این مسئول متذکر شد: بررسی‌های کارشناسی‌ انجام شده حاکی از این است که در صورت انجام اقدامات مورد نیاز برای مقابله با این بیماری در زمان مناسب می‌توان مانع از آسیب‌رسانی این آفت به مزارع گندم و جو استان شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اذعان داشت: تعیین زمان مناسب برای سم‌پاشی مزارع گندم و جو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که آسیب و عدم آسیب رساندن بیماری زرد گندم به مزارع استان به تعیین زمان مناسب برای سم‌پاشی مزارع بستگی دارد.

این مسئول متذکر شد: تراوش جوش و نوارهای زرد رنگ بر روی محصول از نشانه‌های بیماری زرد گندم است که کشاورزان محترم به محض مشاهده آن‌ها سریعاً باید اقدامات لازم برای سم‌پاشی مزرعه خود را انجام دهند.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول