اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سطح 1800 هکتار

برداشت گندم و جو در ریگان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی‌ ریگان از آغاز برداشت محصول گندم و جو از سطح یک هزار و 800 هکتار مزارع‌ این شهرستان خبر داد.

برداشت گندم و جو در ریگان آغاز شد

موسی جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: برداشت محصول گندم و جو از یک هزار و 800 هکتار‌ مزارع ‌شهرستان ریگان از امروز‌ آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.  

وی با اشاره به اینکه سال جاری‌ ارقام مناسب منطقه و سازگار با شرایط آب و هوایی ریگان کشت شد، افزود: کشت رقم S7811 که‌ بسیار مطلوب است و عملکرد خوبی در واحد سطح دارد، پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار سه تن محصول برداشت شود‌.

جلالی افزود:‌ با توجه به اینکه مراحل کاشت تا برداشت به صورت مکانیزاسیون انجام شده، این امر‌ افزایش محصول در مزارع را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: حضور کارشناسان در مزارع و راه‌اندازی شرکت‌های مشاوره‌ای فنی مهندسی در ریگان سبب کیفیت و افزایش محصول در مزارع گندم و جوی این شهرستان شد.

جلالی با بیان اینکه کار برداشت محصول گندم توسط دو دستگاه کمباین در مزارع ریگان آغاز شده است، گفت:‌ این وسایل توسط تسهیلاتی که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده شده تهیه و کار برداشت را در شهرستان انجام می‌دهند‌.

وی خاطر‌ نشان کرد: عوامل قهری در ریگان شامل توفان‌های شدید شن و سیل از مرحله کاشت تا برداشت سبب خسارت 20 تا 30 درصدی به مزارع گندم و جوی شهرستان‌ شد‌.

مدیر جهاد کشاوری ریگان از گندم‌کاران‌ خواست در صورتی که خسارتی به محصول آنها وارد شده به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه و غرامت دریافت کنند.

به گزارش فارس، شهرستان ریگان یکی از قطب‌های تولید گندم، جو، ذرت، مرکبات و خرما در استان کرمان است.

انتهای پیام/80015/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول